• Kianas Mami

Kan jag bleka tänderna på klinik trots att jag ammar min dotter 1 gång på kvällen innan hon ska sova?

Jag har en tid inbokad imorn för tandblekning med brilliant smile metoden, och såg nu på internet att dom avrådde gravida o ammade att bleka tändera eftersom dom inte vet så mycket om det...
    Då undrar jag om ni tror att det är oki om jag bleker tänderna imorn, fast jag hoppar över min dotters kvällsamning bara imorn, så att det hinner gå 24 timmar så tandblekningsmedlet hinner försvinna ut ur kroppen innan jag ammar henne nästa gång?

Hjälp ge mig tips!? Vad tror ni?

• Svar på tråden Kan jag bleka tänderna på klinik trots att jag ammar min dotter 1 gång på kvällen innan hon ska sova?
  • Hanna36

Fråga dom istället! Jag fick inte bleka mina tänder alls då jag ammade!

• Kianas Mami

hmmm, oki men helammade du? Om man väntar 24 timmar eller nåt när allt har försvunnit ut kroppen o man endå bara ammar 1 gång per dag då borde det inte vara några problem...eller?

• Kianas Mami

oki, men dom vet nog inte så mycket om just amning...

• Kianas Mami

oki...hmm vad svårt detta blev
    Jag som hade sett fram emot det...
    Jag kanske får ringa till kliniken iaf o fråga o se vad dom säger då...

• Kianas Mami

Ingen annan som kan hjälpa mig?
    Oavsett vad så ska jag endå sluta amma eftersom min dotter är 15 månader, och jag har velat sluta amma länge men jag har aldrig tagit tag i det...Men det kanske är dumt o bleka tänderna idag o bestämma sig för o sluta amma från o med idag, för tänk om jag inte lyckas o det inte fungerar att sluta amma på en gång..Jag ammar min dotter bara på kvällen innan hon ska somna, annars har hon svårt för o somna..

• BabyJay

Vill inte låta elak, men du kanske ska sätta amningen av din dotter före din tandblekning nu. Försök att sluta amma helt om det är det du vill och blek tänderna sen så behöver du aldrig tänka "tänk om" OM det nu skulle kunna hända nåt med din dotter!

Mamma till Freja, född 080706
  • Kianas Mami

Jag ringde nyss till kliniken o pratade med dom och dom sa att om jag avstår att amma på 24 timmar så ska det inte vara några problem, hade jag helammat så hade jag inte kunnat bleka tänderna, men tandsköterskan sa att preparaten som dom använder hinner försvinna från kroppen efter ca 24 timmar...

• JLS

Hade aldrig chansat, sätt dottern före utseendet nu den här sista korta tiden. Du kanske inte ska amma så länge till eller har du planerat att göra det? Om du håller på att trappa av den helt hade jag verkligen väntat och ja annars med.

♥ Älskade Julia ♥
  • Kianas Mami

Om kliniken hade avrått mig helt med tanke på min sitation att jag ammar henne på kvällarna, då hade jag inte velat riskera heller bara för att få tänderna blekta utan då hade jag skjutit upp tiden..

Kändes inte helt rätt o bleka tänderna o sen börja redan idag o sluta amma ifall det går vägen..det hade inte varit värt det..Man hade oroat sig i onödan...Men nu när jag har pratat med kliniken så vet jag ju hur det ligger till o behöver inte oroa mig..

• Kianas Mami

Jag har amma bara på kvällarna ett tag nu...Och har tänkt o sluta med amingen sen hon var 12 månader, men har aldrig riktigt tagit tag i det...

• JLS

Okej fast alltså om det bara är några få månader kvar du tänker amma så hade jag fortfarande avstått oavsett vad kliniken säger. Jag skulle inte riktigt lita på det till hundra procent faktiskt men ja du gör ju som du känner själv.

Vad är t ex 3 månader att vänta egentligen?

Men ja jag ska sluta tjata tycker bara det vore allra säkrast för din dotter, jag litar personligen inte helt på sådana kliniker när de säger sådant men det är väl skeptiska jag

Lycka till med smilet!

♥ Älskade Julia ♥
  • Kianas Mami
    JLS skrev 2009-02-26 11:12:22 följande:
    Okej fast alltså om det bara är några få månader kvar du tänker amma så hade jag fortfarande avstått oavsett vad kliniken säger. Jag skulle inte riktigt lita på det till hundra procent faktiskt men ja du gör ju som du känner själv.Vad är t ex 3 månader att vänta egentligen?
    Men ja jag ska sluta tjata tycker bara det vore allra säkrast för din dotter, jag litar personligen inte helt på sådana kliniker när de säger sådant men det är väl skeptiska jag
    Lycka till med smilet!
    Oki...jag får se hur jag går tillväga..ska rådfråga min mamma om saken...Vill inte riskera något bara för att få vita tänder...Min dotters hälsa kommer själklart i första hand!
  • Kianas Mami

Jag ska avboka tiden o ta tag med att sluta amningen, och boka en ny tid för tandblekning när jag har slutat amma helt

• BabyJay
    Kianas Mami skrev 2009-02-26 11:29:55 följande:
    Jag ska avboka tiden o ta tag med att sluta amningen, och boka en ny tid för tandblekning när jag har slutat amma helt
    Det tycker jag låter jättesunt!!
    Lycka till!
    Mamma till Freja, född 080706
  • Kianas Mami

Så där! Nu har jag avbokat tiden

• JLS

Det låter helt rätt i mina öron ts, då kan du bleka tänderna utan att ens behöva tänka på om det finns någon liten risk att din dotter får i sig något

Får väl sätta på mig sådana här sedan när du blingat tänderna Cool 

♥ Älskade Julia ♥
Svar på tråden Kan jag bleka tänderna på klinik trots att jag ammar min dotter 1 gång på kvällen innan hon ska sova?