• Suck och suck

"KK-KKK-tråden". För oss om gillar "kall korv" alternativt "kort kokt korv". Finns så länge inte en tråd för oss!

Som sagt finns ingen sån tråd för oss, som gillar glufsa på rå korv.
    Visst måste vi ha en egen tråd. Viktigt att dela denna benägenhet med andra.

Tänk att det skulle gå ett halvt liv innan jag insåg att att det faktiskt är godare med kall korv/falukorv. Alltså otillagad korv. www.familjeliv.se/Forum-5-72/m41805068.html ! !

Här kan vi råkorvdiggare samlas och prata ut om vår benägenhet
    och tala om ALLT vår benägenhet ställer till det för tillvaron.
    Kul att dela tankar med folk "som har den böjelsen". Tillsammans med andra så kommer vi att bli starkare.

Kanske kan vi frälsa andra som vill gå med i tråden och pröva rå korv.

EN SAK som är viktig för mig att nämna: "Jag ÄTER BARA "GUDRUNS KORV": INGEN annan, inget fabriksmärke överhuvudtaget kan få mig att äta korv.

Men som sagt Gudruns är god rå, men naturligtvis sagolikt god om man kokar den på rätt sätt också.

• Svar på tråden "KK-KKK-tråden". För oss om gillar "kall korv" alternativt "kort kokt korv". Finns så länge inte en tråd för oss!
  • OMWF

Ja den är ju inte direkt rå men okej.

Uppvärmd korv smakar skit ja. Prinskorvar kan man äta som dom är, med ketchup. Iaf vid jul.

• Suck och suck

Nä, jag menade egentligen inte rå, men för att göra det tydligare sa jag så.
    Så här har vi en "kall-korv-ätare"? Trevligt.

• Suck och suck

Ojdå, Ingen rusning till min "KK-KKK" (Kall korv-Koka Korven Kort)-tråd! Jag som trodde det var ett så angeläget ämne.

• Fidelis ad urnam

Men hallå.
    Här trodde jag att jag skulle få en möjlighet att nyttja mina vitkåpade dräkter, men icke.
    Ja ja, prata ni om era KoktaKallaKorvar så får väl jag leta vidare efter mina vitkåpade vänner

Forgive your enemies, but never, never forget their names
  • Karlsson

Här är jag *vinkar glatt*

Något som är gudomligt gott till sin råa grillkorv är kaviar
    Jag veeet det låter äckligt men prova!!!!!!!

• Suck och suck

Fidelis ad urnam skrev 2009-02-26 07:45:35 följande:

Men hallå.Här trodde jag att jag skulle få en möjlighet att nyttja mina vitkåpade dräkter, men icke.Ja ja, prata ni om era KoktaKallaKorvar så får väl jag leta vidare efter mina vitkåpade vänner
    Ha, ha!
  • Suck och suck

Karlsson skrev 2009-02-26 07:51:50 följande:

*Något som är gudomligt gott till sin råa grillkorv är kaviar Jag veeet det låter äckligt men prova!!!!!!!
    Huva! Nä, det vågar jag inte.
  • knyzzel

O jag bara älskar påläggskorven rallare-korv och så lunch korv. Kan äta flera packet i veckan...

... men kaviar är inte någon påläggsfavorit... Tar min korvar med ett stort glas bulle

• Suck och suck

Apropå kaviar, så funkar det inte med saft heller.
    Det blir bismak på saften.

• ompa

Älskar kall korv. Prinskorv i lösvikt, falukorv ahhhhh

• Suck och suck

Alltså måste säga återigen att det MÅSTE vara "Gudruns korv", annars äter jag inte, korv.

Eftersom det är så få affärer som säljer "Gudruns" så kan det gå ett tag mellan varven.

Nä, jag älskar inte korv hängivet.
    Men SKA man äta det, så ska man ju tillaga det på rätt sätt.

• ompa

Själv håller jag mig till scan deli korvar. Och bullens pilsnerkorv förstås.

Svar på tråden "KK-KKK-tråden". För oss om gillar "kall korv" alternativt "kort kokt korv". Finns så länge inte en tråd för oss!