• firepuzz

magkatarr känns hur?

Hej!

Hur känns magkatarr?

• Svar på tråden magkatarr känns hur?
  • firepuzz

ingen som har/haft magkatarr

• firepuzz

okej, så här känns det för mig:

det hugger till i magen ibland svrt att söga vart men jag tror det är under revbenen slutar men mer i mitten, ont i ryggen med men det behöve rinte vara med det det kanske är ngt annat, illamående från och till men börjt släppa, sen nu har jag sprungit på toa ofta och gjort nr 2 och det var inte frächt (behöver jag säga mer)? sen fryser jag

• kikelikan

Lägg handen på mellangärdet och tryck. Det gör jätteont om du har magkatarr.
    Det känns som att du har en klump som ömmar ordentligt i mellangärdet. Svider när du äter. Illamående, kanske även kräkningar.

Hoppas att du inte har det....inte kul alls

• Mamman till två

när jag har magkatarr påminner det lite om magsjuka.. men jag är "surare" i magen & har mer sura uppstötningar..

• firepuzz

jag har inga sura uppstötningar känns inte så ont när jag trycker men det hugger till/svider i magen från och till.

• kikelikan

Jag har aldrig haft sura uppstötningar när jag har haft magkatarr. Det är nog olika. När jag mår illa så brukar jag bli väldigt rapig.

• firepuzz

lite rapig är jag men inte mycket

• kikelikan

Jag skulle ringa till vc i morgonbitti, om jag va du.

• firepuzz

men jag har haft detta förut och det var för kanske 2 år sedan och det varade i 3 dagar sen försvann det, min mamma har magkatarr är det ärftligt?

• firepuzz

men jag har haft detta förut och det var för kanske 2 år sedan och det varade i 3 dagar sen försvann det, min mamma har magkatarr är det ärftligt?

Svar på tråden magkatarr känns hur?