• Majras

Hur många feberfria dagar håller du ditt barn hemma innan h*n går tillbaka till dagis?

Om barnet har haft runt 39 graders feber i 2½ dag och varit ganska medtagen, hur länge håller du h*n hemma efter febern försvunnit?

• Svar på tråden Hur många feberfria dagar håller du ditt barn hemma innan h*n går tillbaka till dagis?
  • Heidi1

nu går inte mitt barn på dagis men det beror ju på hur barnet annars mår  mn minst en dag feberfri sen får man ju som sagt se hur pigg barnet e o om den e förskyld oxå

Mamma till Citrina 061007 & Leia 080617
  • Nollfemnollnioelva

Ett feberfritt dygn har vi som regel här.

• Nasse7

Säger som MammaHeidi. Feberfri i minst en dag, men sedan kanske man behöver vara hemma någon eller några extra dagar om barnet är lite slött eller extra gnälligt. Då lämnar i alla fall inte jag på förskolan.

• Majras

Ja, det är ju så jag resonerar. De vill veta på jobbet om jag kommer imorgon,men idag är Maja feberfri första dagen sen i tisdags, hon har haft mellan 39-39,5 i feber varje dag.
    Är extremt gnällig och näsan rinner, vet inte om hon skulle orka med tempot på förskolan imorgon det blir ju ändå 10 timmar hon ska vara där

• Tuffen

1-2 dagar, beroende på allmäntillstånd.

• Lykiska

Ja, det pratade vi om på förra föräldramötet på förskolan. Gradantalet är INTE det viktigaste när man bestämmer när de ska tillbaka (även om feberfri ett dygn är en grundregel), utan man får titta på allmäntillståndet. Man vet ju själv hur risig man kan känna sig när man varit sjuk, och på förskolan är det fullt ös hela dagen.

• Thuva03

minst 1 dygn. hon ska orka va uppe och leka osv. hemma innan hon får åter gå till dagis. orkar hon inte leka osv hemma så orkar hon inte det på dagis heller då blir hon hemma. men som sagt minst ett dygn efter feber är hon hemma men oftast blir det minst två dygn här innan det blir dagis igen.

Thuva mammas älsklings prinsessa!!!!
Svar på tråden Hur många feberfria dagar håller du ditt barn hemma innan h*n går tillbaka till dagis?