• Tiiah

Hur får jag bort den starka lukten av tvättmedel?

JAg köpte en overall till min 4 mån dotter på Tradera, och självklart har ju människan som sålde varan bokstavligen dränkt in overallen i ett starkt parfymerat tvättmedel.
    Som den luktar nu kan jag inte använda den till min dotter, lukten är alldeles för stark, det stinker verkligen i hela hallen. Så hur gör jag för att få bort lukten?
    Jag har tvättat den i oparfymerat tvättmedel 1 gång, och utan tvättmedel 2 gånger.

Snälla, är det någon som har några tips?

• Svar på tråden Hur får jag bort den starka lukten av tvättmedel?
  • Tiiah

puffar och hoppas på ett snabbt svar!!

• rosyposy

Har du provat att tvätta den med lite ättika istället för tvättmedel? Är inte HELT säker på att det funkar men ättika dödar de flesta hemska dofter....

• haberg

jag tror också på ättika!det tar ju bort stark svettlukt o annat, det kommer inte att lukta ättika om overallen sen!

läskigt med ett så starkt luktande tvättmedel...

• Ariel o Melodys Mom

Håller oxå med om ättikan. När min sambo köpte sin skinnsoffa stank den rök men han ställde fat med ättika under den och tvättade den noggrant med vatten och rengöringsmedel. Sen luktade den ingenting.

• Tecken

Har du hängt ut den på vädring?

• Tiiah

okej, får åka och köpa lite ättika sen och testa!
    Hur stor mängd ska jag ha? och ska jag även köra lite oparfymerat tvättmedel eller ska jag köra den i en tvätt efter ättikatvätten?

tack för era svar!

• mimmi 1

1,5 dl perstorp ättika som du häller över overollen, eller i en tvättboll, dosera ditt tvättmedel som vanligt och kör ett vanligt tvättprogram...

• rosyposy

mimmi 1 skrev 2009-02-27 12:03:38 följande:

1,5 dl perstorp ättika som du häller över overollen, eller i en tvättboll, dosera ditt tvättmedel som vanligt och kör ett vanligt tvättprogram...
    När jag tvättar saker med ättika använder jag inte tvättmedel samtidigt, det brukar inte behövas. Men det är säkert bara en smaksak.
  • mimmi 1

ja.. jag har bara läst i nån tråd om nån som tyckte att kläderna stank ättika efter tvätt, Jag har aldrig upplevt det, använder ättika ofta, dels för att förebygga dålig lukt i tvättmaskinen, och dels för att få tvätten att lukta riktigt rent. speciellt svarta kläder har en underlig tendens att lukta unket...

så, därför gör jag så.. ättika och tvättmedel...(och ev. sköljmedel)

• Coca cola light

Jag köpte en vagn en gång som jag tyckte luktade för starkt och jag lyckades få bort lukten med galltvål.

Svar på tråden Hur får jag bort den starka lukten av tvättmedel?