• sladdertacka

Laktosfri glasyr!

Jag ska baka muffins till en hel skolklass i morgon. Men ett av barnen är laktosintolerant. Har ni något tips på nån bra glasyr till hans muffin? Alla andra barn får glasyr på sina, det vore synd om honom i fall han vore den enda som inte fick det på sin! Snälla, det är rätt bråttom!

• Svar på tråden Laktosfri glasyr!
  • El bicho

Florsocker + vatten kan funka, eller smält mörk choklad.

• Twiist3d

Vad är det i den vanliga glasyren som inte han tål?

alltså är det grädde?!
    För isåfall kan du göra en exakt likadan glasyr bara att du byter ut den vanliga grädden mot laktosfri grädde.

Hoppas att du förstår mig
    Jag är också laktosintolerant!

• sladdertacka

Han tål ingenting vad jag har förstått det som. varken choklad grädde eller något. Det ska vara en glasyr med philadelphia ost. Vet du om det finns det som laktosfritt? eller något likande?

• Snuffe
    sladdertacka skrev 2009-02-26 12:12:41 följande:
    Han tål ingenting vad jag har förstått det som. varken choklad grädde eller något. Det ska vara en glasyr med philadelphia ost. Vet du om det finns det som laktosfritt? eller något likande?
    Numera finns det laktosfri Philadephia. Gå till en stor livsmedelskedja så borde du hitta det!
  • cloudberry79

Valio har laktosfri cream cheese, smakar likadant, så det hade varit smart att göra all glasyr med den från början

Du har ingen choklad eller mjölkinnehållande produkter i muffinsen då?

Skillz that Killz 10k+
  • Twiist3d

Det finns nästan allt i laktosfritt!

mjölk
    grädde
    gräddfil
    creme fraiche
    osv

• sladdertacka

Jag har inte gjort några än. men det vore ju bäst att göra alla likadana. Han går i trean så jag kan tänka mig att det är lite känsligt med special grejer...

Svar på tråden Laktosfri glasyr!