Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Ejnie

Tips på bra MVC?? - gärna Södermalm, Sthlm

Nån som har tips på trevlig MVC, helst på Söder i Sthlm...??

• Svar på tråden Tips på bra MVC?? - gärna Södermalm, Sthlm
  • Måsen

Söder om söder, MVC på Dalens sjukhus är jättebra. Har bara varit där ett fåtal gånger själv men har hört andra som varit väldigt nöjda.

• Ejnie

Låter ju som en rätt bra ide - Dalen är ganska nära det också...
    Går du där själv?

• Tant Green

Ekens på Wollmar Yxkullsgatan.

• Måsen

Jag har gått där och kommer att vända mig dit igen om jag blir gravid. Detta trots att jag nu flyttat en bit därifrån. Det finns säkert massor av bra MVC, men man vill ju inte riskera att bli dåligt bemött någonstans när man vet ett ställe som är bra.

• Pelin

Vi är hittills nöjda med Södermalms MVC på Barnängsgatan i N.a Hammarbyhamnen. Där har man också plats på SÖS vid förlossningen.

-P (v25)-

• herta

Jag är väldigt nöjd med Mama Mia på Götgatan. Jag antar att det spelar stor roll vilken barnmorska man får, så byt om du inte känner dig bekväm.
    / herta v. 22

• Millans hustru

Vi går hos Lotta Andreasson på Mama Mia söder och trivs väldigt bra. Vi har också ibland ringt mottagningen för attställa frågor som uppkommit och fått väldigt bra mottagande och engagemang i telefon. Vi är jätteglada över att ha gått där under vår graviditet.

• emma

Här är en till som går på mama mia söder och är jättenöjd!

• Ingrid

Kan ni inte berätta mer om Ekens, varför ni är så nöjda? Jag ska anmäla mig till en MVC om några veckor, och har sneglat på Ekens.

• marremask

Ingrid

Jag gillade Ekens främst för att det var så lugn och skön stämmning där. Jag gillar inte riktigt sjukhus så för mig var det uteslutet att gå till någon som ligger vid nån vårdcentral. Det är svårt faktiskt att säga varför jag gillade det. Bra bemötande redan när jag ringde för inskrivningen. Kommer vända mig dit igen om det blir aktuellt igen.

• Tant Green

Jag var bara på Ekens två gånger, för sen gick det inge bra... men jag tyckte att de var så jättegulliga när jag fick ma så jag skulle känna mig helt lugn där igen. Om de är bra på att ta hand om de som det inte lyckas för så är de säkert bra på att ta hand om lyckade graviditeter också.

• Selmik

Jag går på munkbrons vid skeppsbron. Har bara varit där en gång så jag kan väl inte uttrycka mina åsikter direkt. Men har bara hört positivt om dom.

• Regina

VI går på Skanstulls mvc på barnängsgatan, dom är bra. Och så har man en prioriterad plats på södersjukhusets BB samt Södra BB.

Svar på tråden Tips på bra MVC?? - gärna Södermalm, Sthlm