• Valandur

H&M glömde larma av kläderna jag köpte.

Hej!

Jag köpte idag lite småsaker på H&M samt en babymössa och ett par babybyxor.
    När jag gick ut ur butiken så pep det, men jag orkade inte gå tillbaka till den långa kön och fråga om de glömt att larma av något.
    Dessutom var jag inte säker på om det var "jag" som pep.
    När jag kommer hem så upptäcker jag att mössan inte var avlarmad, och sedan till min förvåning inte byxorna heller. Jag har kvar kvittot.

Kan jag gå till en annan H&M som ligger närmre mitt hem jag be dem larma av grejerna, mot uppvisning av kvitto?
    Eller måste jag åka enda till den affären jag handlade grejerna på?
    Jag antar att skiten kommer pipa även när jag går in i affären?

Vilket jävla krångel p.g.a personalens slarv.

• Svar på tråden H&M glömde larma av kläderna jag köpte.
  • Blyger

Vilket jävla krångel??

Men det var ju DU som valde att inte vända om och kolla om det var du som pep...

• Axels och Annies mamma

Det är inte säkert att det hjälper att du har kvitto, personalen kan ju inte veta om de larmade sakerna är de som du har kvitto på eller om du plockat dem i någon butik.

Lev livet idag, imorgon kan det vara försent
  • rosyposy

Japp det kommer pipa när du går in. Tveksamt om de kommer att larma av grejerna, de kan jutro att du har köpt sakerna på kvittot och sen knatat in i butiken, plockat på dig nya saker för att begära att få dessa avlarmade.... ,
    Du borde ha gått tillbaka direkt. Alla gör vi misstag, det är oerhört lätt att personalen missar att larma av en sak, specielt då det är mycket kunder i butiken, det har hänt mig också, det är bara att gå tillbaka och vänta på sin tur.

• L i n n

Det ska funka bra att gå till närmaste H&M.
    Förmodligen piper det när du går in, men gå direkt till kassan så ordnar det sej.

När jag jobbade på h&M hände det ibland att man glömde larma av. Det kom även in folk som hemma upptäckt att det satt larm kvar som nite pipit när de gick ut ur butiken.

• norgesessan

Ring innan, vi handlade en åkpåse som dom glömde ta av larmet på (de hade larmet på ljudlöst, så inget hördes). Vi ringde, så de visste vi kom in.

En gång handlade vi i en klädesaffär, larmet glömdes, men pep inte, sen gick jag in i en ny affär, då pep det...Gick bara in i den andra affären igen så tog dom av den...Hade de trodd jag snodde nåt så kunde personalen i andra affären intygat att det inte var så.

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Aaglars

fy vad jobbigt för dig!

ring butiken och förklara och berätta

lycka till

• antispantis

jag hade gått tillbaks, men inte ställt mig i kön utan gått fram till hon som tog betalt och sagt som det var, då hade de andra fått vänta, för det är inte mitt fel att de slarvar och då ska inte jag heller behöva köa igen

• linjes

Vilket jävla krångel p.g.a personalens slarv.

Ehh alla gör vi misstag o ditt va ju att inte gå tillbaka,fast det känns väl mera som lathet o dumt än ett misstag

Svar på tråden H&M glömde larma av kläderna jag köpte.