• Vero06

Måla moln i taket

Våran gästtoa är precis det fulaste man kan tänka sig i toaväg. Jag funderar på att skoja till detta urtråkiga rum.

Vad tror ni om att måla blått i taket och sen några moln och fiskmåsar? Är det töntigt eller en kul idé??

Vilken slags färg ska jag använda? Är Alcros lackfärg något? Eller måste det heta just "takfärg"??
    Vilken glans passar i ett sånt här litet rum? Rummet är bara 1 kvm.

Stort tack på förhand! :)

• Svar på tråden Måla moln i taket
  • snarret

Jag skulle kanske dissa måsarna, men moln låter fint :)

Lackfärg kan funka, men bäst blir det nog om du använder vägg- eller takfärg.
    glans beror ju på vilken effekt du vill ha... Jag skulle nog välja hög- eller mellanglans.
    Eller kanske olika, tex ha himlen matt, men molnen glansiga. Det tror jag skulle bli fint :)

• Champagne

Det var ingen stort rum

Kan du inte ta en bild där du (och familjen) lägger kameran på  marken riktad uppåt och så tittar ni ner mot kameran samtidigt som ni tar kort. Be en fotofirma skriva ut den i lämplig storlek och limma  upp den i taket Då ser det ut som att ni kikar på den som är på toa.

Inte lika morbid humor som den här http://tobbelindqvist.blogg.se/images/2008/rkrum_23167339.jpg

Annars lät molnen fint!

• Vero06

Haha, vilken kul idé med fotobild i taket!! Kanske kan bli effekten att man känner sig lite iakttagen? Lär inte gå hem hos svärmor i alla fall :)

Tack för tipset, Snarret, angående att låta molnen vara blanka. Det kanske man kan göra om man inte vågar sig på fototapeten :)

• C4m1ll4

fan va coolt! jag hade lätt tagit kortet haha!

• Vero06

Är det någon som har något tips på hur man målar moln?
    *smile*

• Vero06

Hmm...det där kan nog vara något. Stort tack för länkarna och tipset.
    Hehe, det här ska bli kul

• Champagne
    Vero06 skrev 2009-02-27 13:52:43 följande:
    Hmm...det där kan nog vara något. Stort tack för länkarna och tipset. Hehe, det här ska bli kul
    Det hade varit skoj att få se en bild sen när du är klar
Svar på tråden Måla moln i taket