• TAN

sticker i underlivet

som rubriken lyder... ibland kan jag bara hoppa till av att det sticker till i underlivet.. ingen behaglig känsla direkt men går över ganska snabbt... vad kan detta bero på?? är i v 14+0 imorgon

• Svar på tråden sticker i underlivet
  • Barflugan

sticker/ilar typ gör det för mig emellanåt, är i vecka 14+4, vad jag vet så är det normalt! =)

• Maadeleine

Hehe brukar det göra på mej med, och är 16+6 så det är nog normalt

• TAN

tack för svar! kanske inte är något speciellt då! eller iaf inget att oroa sig över

• just4us

Jag är i vecka 17 och har känt lite stickningar i underlivet. Det är nog normalt!

• Luzita

samma här, är i vecka 19, hoppas på att det är normalt...

• reader

Jag känner exakt samma sak. Det liksom sticker/ilar i underlivet. Ibland känns smärtan lite åt vänster, ibland lite åt höger, den flyttar helt enkelt på sig. Igår förklarade jag det för min sambo som att det "isar" i underlivet - jättesvårt att förklara. Jag är i vecka 14+6 idag. Smärtan håller bara i sig i några sekunder, sedan släpper det, men kan komma tillbaka med jämna mellanrund under en längre stund.

Någon som vet vad detta är? Verkar ju som att flera känner av samma sak, men ingen som har någon bra förklaring?

• Lebocarma

Så känner jag med samtidigt som det sticker i underliver så känner jag det i magen händer inte så ofta men jag har känt det i 3veckor är i v.13+5 med 3dje barnet har inte känt så med dom två första förän men andra i slutet av graviditeten.Undrar med vad som orsakar det och varför det händer nån som vet?

• Aliana

Min barnmorska förklarade det som att det är ligamenten som töjs och att det är det som känns och att det är jättenormalt att man känner det och att man kan känna det hela graviditeten, eller bara en del av den.
    :)

Svar på tråden sticker i underlivet