• Ellisizza

Magen syns redan (v14). Kan det verkligen vara en riktig bebismage redan??

Är i början av vecka 14. Senaste dagarna har det bara smällt till och magen har växt massor. Kan man få "riktig" mage så tidigt med första barnet?

Börjar få svårt att dölja graviditeten vilket är riktigt jobbigt då jag är ny på jobbet. Kan inte ha mina jeans längre och måste klä mig i stora tröjor för att dölja..

Kan det vara svullnad som försvinner så att det går att dölja någon vecka till tills den riktiga magen kommer? Eller ska jag förbereda mig på att magen är här för att stanna?

Måste nog shoppa mammakläder snart.. Någon annan som fick mage tidigt?

• Svar på tråden Magen syns redan (v14). Kan det verkligen vara en riktig bebismage redan??
  • Ekorrfamiljen

Jo, det är med största sannolikhet gaser/svullna tarmar. Det är ju iaf skönt att ha lösare sittande kläder så shoppa på du!

The confused squirrel strikes again...
  • viiinter

Jag hade tidigare uppsväld mage endast på kvällarna. När jag gått prick 15 fulla veckor fick jag en mage på "heltid". Jag är nu i v. 19+2 och magen blir större och större.

Har inte behövt köpa mammakläder än, men 2 av mina jeans kan jag inte använda nå mer och inte mina täckisar heller.

• Ellisizza

Har också haft mest svullen mage på kvällen. Men nu är den stor även på morgonen. Rätt hård är den och naveln har börjat se konstig ut.. Tror inte jag kan dölja den så mkt längre..

• norrlandsflicka

Jag fick också mage tidigt, den blev plötsligt större i början på vecka 13 och man började kunna se att jag är gravid. Är i 15+4 nu. Däremot har magen inte växt så mycket mer sen dess men inte krympt heller. Jag måste använda mammakläder och kläder som var för stora förut. De vanliga kläderna går inte alls.

• Ellisizza

norrlandsflicka

Låter precis som för mig! Magen blev helt plötsligt större och man ser att jag är gravid. Skönt att någon annan också fick mage tidigt. Skäms nästan för att gå och köpa mammakläder när man ser alla där med stora magar som shoppar.

• Sirendes

Jag tycker att det är i vecka 14 som bebismagen börjar komma, har jag upplevt båda gångerna. Det är skillnad på att bara vara svullen och på att börja likna bebismage-form! Nu har den roliga biten börjat :)

• evelina85

jag tyckte att jag började få bebismage redan i vecka 9, men nu är jag i vecka 15 och har en "riktig" bebismage...e lite knubbig i vanliga fall så trodde inte att de skulle synas än på ett tag, men den kom tidigt...

• narie24

Det är ju livmodern som växt och blivit mer blodfylld ( en bbeismage?) plus svullna tarmar. Själva fostret är väl inte tillräckligt stort för att synnas?

• 2009trean

Jag fick mage redan när jag plussade (svullna tarmar alltså). I vecka 8+ hade livmodern växt så att den nådde över blygdbenet. Nu i vecka 12+ når livmodern till naveln ca.

Det är alltså väldigt individuellt. jag ser väldigt väldigt gravid ut och nej, det är uppenbarligen inte bara svullna tarmar i mitt fall.

Men för de flesta så når livmodern precis över blygdbenet i vecka 12-13 och når bnaveln i vecka 20 ca. Därför är det oftast frågan om svullna tarmar men det är ju onödigt att påstå att det är så för alla. Vissa har RIKTIG bebismage tidigt.

• skrållan1978

japp alltid fått mage fort, inte ovanligt heller, en del får tidigt, andra inte=)

Nummer 6 i magen=)
  • Sirendes

Bebisen är ju ändå någon decimeter från huvud till rumpa, så så pytteliten är den ju inte heller vid dethär laget :) och om livmodern var som en grapefrukt runt vecka 10 så borde det också göra skillnad, och hur stor den är i vecka 15 vet jag inte men säkerligen större. Om inte annat så behöver inte tarmarna vara så svullna för att sticka ut mer, livmodern måste ju "putta upp" saker och ting för att få plats där nere dessutom. I normala fall, utan graviditet, är ju livmodern som ett hönsägg i stl, så det måste ju göra skillnad ganska tidigt, och är man smal så borde det kunna synas väldigt tidigt.

• Lena28

min mage va stor å svullen då med men sen gick tillbaka lite coh blev riktig mage v 19-20 typ sen växer en så det knakar

• Kajsa86

Jag är med i vecka 14 (vecka 15 på måndag ) och min mage verkar också bara växa och växa. Jag ser verkligen gravid ut. Alla tror att jag är mycket längre gången än vad jag är. På jobbet frågar folk vilken vecka jag är i och när jag då svarar 14 får jag reaktionerna: Herregud vad stor du är för o vara i vecka 14! Men jag fick mage direkt typ så jag tror inte min kommer gå tillbaka... då borde den väl gjort det vid det här laget??

• Syster Luring

Alltså kolla in min mage, den här bilden är från igår V:14 (13+1) - det är ingen tvekan. Har inte lagt på mig ngt i vikt och svullnaden som var så jobbig omkr. v.8-11 har lagt sig, i samb. med det försvann förövrigt illamåendet. Skönt.
    V.14 (13+1)

August -95 & Bebisfrö -09
  • jagvillhabarn

Är oxå i v 14 och ha varit tvungen att köpa gravidbyxor nu i helgen.
    Det är dessutom tråkigt eftersom det inte finns några snygga kläder =(.

Jag försöker oxå dölja det så länge jag bara kan för min chef, få så om jag kan hålla ut en vecka till

• jenny C

klart det kan va bebis magen som har kommi redan för att stanna...
    det är mycket som spelar in hur livmodern ligger osv..
    Har också betydelse hur man såg ut innan i kroppen, jag tyckte jag börja få min mage redan i v 11 och nu i v 15 har jag fått börja använda mammakläder...

Svar på tråden Magen syns redan (v14). Kan det verkligen vara en riktig bebismage redan??