Hjälp! Synnervsinflammation ==>MS??
För 7 år sen hade jag synnervsinflammation på båda ögonen. Sen dess tycker jag att min syn blivit något sämre. Nu den senaste tiden har jag känt mig lite konstig i huvudet. Känt något slags tryck över ögonen o de känner sig lite ansträngda. Har även känt att det smäller till i dem som kan göra lite ont. En gång har jag sett att det varit ett kärl som gått sönder efter att det smält till.
Innan har jag aldrig läst om synnervsinflammation eller tagit reda på mer om det, men igårkväll sökte jag på det o direkt kommer det upp en massa om MS. Såg att det är 75% risk att jag inom 15år kommer få MS. Har panik just nu!!! Jag kan inte förstå det och att man inte fått någon info om det. Det står dessutom att om man är ung och får det löper man större risk att få MS. Jag var 22 när jag hade det.
Så jag tänkte höra lite om er erfarenhet av synnervsinflammation. Både från de som haft det utan att få MS och tvärtom. Jag tänkte att jag ska ringa till VC men jag vet knappt vad jag ska säga. Men något test kanske de kan göra på mig för att se vilken risk jag har. Blir extra nervös nu när min syn blivit sämre igen och jag är nybliven gravid (7e v). Min panik och ledsamhet kanske orsakar missfall...
*usch, ångest*