• Vhilma och Victor

glassbilen...

som aldrig kom!
    Här står man ute i kylan och väntar, å väntar, å väntar...
    Den skulle komma ca 17:15 så vi klär på oss vid 17 tiden och går ut för att köpa glass till två förväntansfulla barn. Äntligen kommer glassbilen vid löning och precis lagomt till sonens 6 års kalas i helgen. Perfekt! Trodde vi...
    När klockan kommer till ca 17:50 ringer jag och efterlyser glassbilen. "Den är kanske försenad" fick jag till svar och ett mobilnummer till chauffören.
    Jag ringer upp chauffören och undrar om vi ska frysa ihjäl varpå vi väntar att han ska komma.
    Fick då till svar att han MINSANN hade varit till vår adress och hade haft kunder!! Men näe det kan du inte ha varit sa jag. Vi har stått här sedan kl 17 med våra barn och vi har då inte handlat nån glass! Jo han hade visst varit här! Aja jag får väl komma igen då, jag ska BARA köra färdigt turen.
    Men hallå! Ska vi frysa ihjäl? Du behöver inte komma vi SKITER i att köpa glass vi åker NÅGON ANNAN stans!!!

Blir så FÖRBANNAD!! Ljuger och säger att han varit här!? Besvikna barn fick vi också..
    Slutade med en tur till Ica Maxi. Där hade de glass i massor alla fall! Tänk vad pengar Hemglass förlorade nu!!

Jag tänker då ALDRIG mer köpa nån glass av glassbilen igen!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-27 11:23
    Det är F*N sant att dom LURAR BARNEN!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 13:34
    I dag ringde en ansvarig från Hemglass och beklagade så mycket för det som hade hänt och sa att en kompensation skulle skickas.
    Men nu är det ju så att vår son redan haft sitt kalas och mina barn blev bra besvikna när glassbilen inte kom. Vad ska en kompensation hjälpa? Vi tänkter ju i alla fall inte handla mer av lura barnen bilen...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-04 12:04
    HAHA! Så kom kompensationen med posten i dag. Ett stort vitt fodrat kuvert. När jag öppnar det så ligger det 2st kepsar (som barnen redan har), en miniräknare och en leksaksglassbil, där i.
    Visst kepsarna är ju lite värmande i alla fall... SKAMLIGT!!! Lite mer hade man ju förväntat sig när man har stått ute å fryst i nästan EN timma...

• Svar på tråden glassbilen...
  • Cornbread

han kan ha varit där innan ni gick ut

• bambigirl

Jag fattar faktiskt inte varför man handlar av glassbilen över huvud taget? Varför handlar man inte glassen till billigare pris när man ändå handlar mat?

• Vhilma och Victor

Det var just det vi tänkte. Vi handlar sällan av glassbilen och så när sonen nu ska ha kalas så ville han ha glassbilsglass!

Och näe..den har inte varit här tidigare heller. Ingen annan granne hade hört den och så när jag ringde sa han att han hade varit här 17:15...

• MiaP

Hos oss kommer glassbilen klockan nio på tisdagkvällar. Det är ju också en skittid! När vi precis hade flyttat hit för några år sedan vaknade lillkillen varenda tisdag när det där j*kla plingandet höll på utanför huset.

Bojkotta glassbilen!

• Cuthalion

Det är ju en kul idé med glassbilen men jag har verkligen svårt att förstå att tillräckligt många handlar av den för att det ska löna sig .

• Vhilma och Victor

MiaP skrev 2009-02-27 09:30:08 följande:

Hos oss kommer glassbilen klockan nio på tisdagkvällar. Det är ju också en skittid! När vi precis hade flyttat hit för några år sedan vaknade lillkillen varenda tisdag när det där j*kla plingandet höll på utanför huset.Bojkotta glassbilen!
    Ja det var ju också dåligt!

Håller med, bojkotta skiten!!!
  • MammaMetzli

Tycker glassbilen är jävlig. Det står att den ska komma 17.15 till vår adress, men nog fan dyker den upp 16.30! Enda anledningen till att jag får syn på den är att den är på båda gatorna runt huset, så jag hör den när den plingar, och då vet jag att det är dags att gå ner till andra sidan och vänta. Men inte fan håller den några tider.

Dessutom har jag noterat att glassbilen bara stannar, tar den/de kunder som finns, alternativt sätter sig och läser tidning i bilen och sen åker de efter kanske 10 minuter om de inte haft kund! Ska det vara så? Samt om de haft 1 eller 2 kunder så åker de direkt efter det. Väntar inte alls! Även fast transaktionerna kanske tog 3 minuter sammanlagt!

Nej, jag håller med, BOJKOTT! Speciellt då glassbilshelvetet spelar sin melodi precis under vårt sovrumsfönster när minstingen sover!

Dessutom hör jag den ute ungefär 21.30.

Eller ska vi slänga ut fotanglar för den?

• Vhilma och Victor

Hellre köper man glass i butiken till betydligt bättre priser och så vet man att man får hem glassen.
    men handlar man inte så ofta av glassbilen så är det ju klart spännande för barnen att stå där och vänta och så. Fy vad arg man blir när barnen blir lurade!

• Högst32tecken

Vhilma och Victor skrev följande:

HAHA! Så kom kompensationen med posten i dag. Ett stort vitt fodrat kuvert. När jag öppnar det så ligger det 2st kepsar (som barnen redan har), en miniräknare och en leksaksglassbil, där i.
    Visst kepsarna är ju lite värmande i alla fall... SKAMLIGT!!! Lite mer hade man ju förväntat sig när man har stått ute å fryst i nästan EN timma...
    Vad förväntade du dig? En resa för barnen till Karibien?

Dessutom, om du inleder samtalet till glassbilschuffören med " Ska vi frysa ihjäl" så förstår jag att han lackar.
  • Vhilma och Victor
    Svar på #9
    En resa hade ju varit som pricken över i.t men leksaker?
    Jag inledde inte samtalet "ska vi frysa ihjäl" jag frågade bara när han hade tänkt att dyka upp...
  • Högst32tecken

Vhilma och Victor skrev 2009-03-04 13:38:10 följande:

Jag inledde inte samtalet "ska vi frysa ihjäl" jag frågade bara när han hade tänkt att dyka upp...
    Det står så i ts.

Vad tycker du är en rimlig ersättning?
    Jag skulle tycka att leksaker är bättre än exempelvis ett presentkort på 50 spänn.
  • Vhilma och Victor
    Svar på #11
    Det står inte att jag inleder samtalet med att frysa ihjäl och nej 50kr hade inte heller varit det bästa. Men jag har två barn och ska de slåss om EN leksak?? Och jag sa det till den som ringde att "min son och hans lillasyster" flera ggr. Så får man bara EN leksak och EN miniräknare?? Men TVÅ kepsar?
  • Lorelei

Jag hade nog inte väntat mig någon kompensation alls för att vara ärlig. Det är ju ungefärliga tider... Men jag vet att det är irriterande att vänta. Jag är mer irriterad på att jag hör den där jäkla bilen flera gånger i veckan här (hörs mycket från andra områden när melodin sätter igång). Sonen blir lika glad varje gång och frågar om det är glassbils-dag... och lika ledsen varje gång man får förklara att den inte kommer till oss just idag... Terrormusik.

• MatteusMamma86

Vilket jävla skämt att skicka såna skit saker...
    Hoppas idiotet som körde fick sparken.
    Påminner mig om för ett tag sedan så var jag hemma tidigt från stallet o hämtat pågen på dagis så står sopgubben där och jag hade en extra säck.
    Frågade "Skulle du vilja vara snäll och ta denna säcken för ni har väl inte varit här på 2 veckor"
    De kommer med var 14:e dags mellanrum och detta var precis efter nyår och alla röda dagar.
    "Hade du inte ljugit mig rätt upp i ansiktet så hade jag tagit den men nu står du och ljuger" Svor han åt mig!!!!
    Jag sa "Vaddå ljuger, vad pratar du om? Jag har inte sett att ni tömt här på 2 veckor och tunnan har varit full!!!"
    Han bara gick.
    Sen blev jag förbannad och ringde företaget, en trevlig tjej blev rent ifrån sig i telefonen och hoppades att han skulle få sparken och att de haft problem med hans attityd innan bland kunder.
    Sen fick jag prata med hans chef som sa att det var 14 dagar + 1 dag sedan tunnan tömdes.
    Då visade det sig att ngn annan jävel har tömt i vår tunna för att kunna kasta extra.
    Suckar tungt, detta e för jävligt.

Men som tur är så har vi en ganska bra glassbil i Höör, förrutom det att den inte varit hos oss på ca en månad, inte i vårt lilla sommarstugeområde iaf.
    Men jag gillar ändå inte glass på vintern, jo äkta vanilj med ananaskross....
    MMMMMMMMMM
    Ha det

• Vhilma och Victor
    Svar på #13
    Nej. Men jag menar jag hade varit i kontakt med chauffören och han hade sagt att han hade varit här just 17:15.. Som han inte hade varit...
    men de hade kunnat skicka 2 saker av varje i alla fall. Nu kommer det bli bråk om sakerna säkert...
  • Vhilma och Victor
    Svar på #14
    Ha... Ja det var ju ett jävla sätt det med.. Usch vad arg man blir!
  • MatteusMamma86

Ni kunde fått 50% iaf eller ngt sånt, nu slutade vårt fall med att vi snart har garaget fullt med sopor haha. Ska låna svärfars släp ikväll som tur är.
    Man skäms ju (håller på att renovera oxå)
    Nej 50% på glassen och 2 av varje sak annars kan det vara.
    Eller varför inte fri entré till den lokala djurparken el ngt.

• Vhilma och Victor
    Svar på #17
    Haha..50% nja ska ju inte hadla mer av glassbilen i alla fall. Vi har ingen lokal djurpark här... Men ett äventyrsbad som ungarna älskar

Nej det är inte kul att visa upp sopor när man får besök.. Det håller jag med om!
Svar på tråden glassbilen...