glassbilen...
som aldrig kom!
Här står man ute i kylan och väntar, å väntar, å väntar...
Den skulle komma ca 17:15 så vi klär på oss vid 17 tiden och går ut för att köpa glass till två förväntansfulla barn. Äntligen kommer glassbilen vid löning och precis lagomt till sonens 6 års kalas i helgen. Perfekt! Trodde vi...
När klockan kommer till ca 17:50 ringer jag och efterlyser glassbilen. "Den är kanske försenad" fick jag till svar och ett mobilnummer till chauffören.
Jag ringer upp chauffören och undrar om vi ska frysa ihjäl varpå vi väntar att han ska komma.
Fick då till svar att han MINSANN hade varit till vår adress och hade haft kunder!! Men näe det kan du inte ha varit sa jag. Vi har stått här sedan kl 17 med våra barn och vi har då inte handlat nån glass! Jo han hade visst varit här! Aja jag får väl komma igen då, jag ska BARA köra färdigt turen.
Men hallå! Ska vi frysa ihjäl? Du behöver inte komma vi SKITER i att köpa glass vi åker NÅGON ANNAN stans!!!
Blir så FÖRBANNAD!! Ljuger och säger att han varit här!? Besvikna barn fick vi också..
Slutade med en tur till Ica Maxi. Där hade de glass i massor alla fall! Tänk vad pengar Hemglass förlorade nu!!
Jag tänker då ALDRIG mer köpa nån glass av glassbilen igen!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-27 11:23
Det är F*N sant att dom LURAR BARNEN!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 13:34
I dag ringde en ansvarig från Hemglass och beklagade så mycket för det som hade hänt och sa att en kompensation skulle skickas.
Men nu är det ju så att vår son redan haft sitt kalas och mina barn blev bra besvikna när glassbilen inte kom. Vad ska en kompensation hjälpa? Vi tänkter ju i alla fall inte handla mer av lura barnen bilen...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-04 12:04
HAHA! Så kom kompensationen med posten i dag. Ett stort vitt fodrat kuvert. När jag öppnar det så ligger det 2st kepsar (som barnen redan har), en miniräknare och en leksaksglassbil, där i.
Visst kepsarna är ju lite värmande i alla fall... SKAMLIGT!!! Lite mer hade man ju förväntat sig när man har stått ute å fryst i nästan EN timma...