• NoAngel

TRADERA, oseriös säljare!

Blir så ARG och ledsen..
    Min son fick pengar när han fyllde 12 år och ville köpa en tröja som han sett på Tradera.

När tröjan kom så var det FEL tröja säljaren skickat, jag mejlade då och frågade hur vi skulle göra..
    Fick ett mejl tillbaka att vi skulle skicka tillbaks den så skulle de skicka den rätta.
    Jag frågade då om jag blev ersatt för returportot (55 kr)eftersom det inte var jag som felat, sen har jag inte hört ett ljud! Säljaren svarar varken på mejl eller i telefon!

Tyvärr så hann jag skicka tillbaks den felaktiga tröjan, så nu har vi varken tröja eller fått pengarna tillbaka!!

Säljaren verkar ha gjort likadant mot flera st den senaste månaden då han/hon fått flera negativa omdömmen med liknande innehåll!!

Tycker så synd om min son som sett fram emot sin fina tröja men istället blivit av med 355 kr och inte fått någon tröja!

Vad kan man göra mer än att lämna negativt omdömme?
    Kan man ex kontakta de andra köparna som blivit blåsta och tillsammans göra en polisanmälan kanske?

Jag har gjort en hel del affärer på tradera, men detta har aldrig hänt mig tidigare!

• Svar på tråden TRADERA, oseriös säljare!
  • versan

Gå tillsammans med dom andra säljarna och gör en gemensam polisanmälan.
    Anmäl Händelsen till Tradera så stänger dom ned honom.

• Bite me

Jag vet inte vad man kan göra, men usch o fy för såna m'nniskor, o stackars din son, hjärtat värker på mig när jag tänker på hur besviken han måste vara. Har u provat att ringa säljaren?

• Bite me

No angel, vad är det för säljare? Länka annonsen så vi andra kan undvika denne.

• NoAngel

Jag ringde en gång nu på morgonen men fick inget svar.. ska prova igen sen, men när jag läser de negativa omdömmen säljaren fått så handlar de just om "ingen vara, inga pengar tillbaka, svarar inte på varken mejl eller tellefon" så det känns ganska hopplöst!

För min son är det ju jättemycket pengar.. för mig med i och för sig då jag studerar så vi har ju inte direkt råd att slänga pengar omkring oss..

• Pysselgalningen

har säljaren tidigare flera negativa eller haglar alla in nu?
    Kan ju vara så att det hänt säljaren nånting, det har jag varit med om några ggr.

• Pappatilltwins

Ring tradera och fråga hur ni ska göra.
    Men jag tycker ni ska göra en polisanmälan.

• Bite me

No Angel; Klart det är mycket pengar, det tycker jag också, men särskilt för en liten kille. Jättetråkigt verkligen. Mitt bästa råd till dig är att du ska gå in på traderatråden här på forumet, där finns det säkert någon vänlig själ som kan hjälpa dig och ge dig råd.

• NoAngel

Han hade några negativa omdömmen tidigare, men har haft över 1000 auktioner så jag tyckte inte att det var så farligt..
    Den senaste månaden har han fått 10 neg, och då har inte JAG lagt mitt ännu!

• NoAngel

Finns det en särskild Traderatråd? Det visste jag inte, var hittar jag den?

• Kalle Karls mamma

Jag har oxo råkat ut för 2 stycken sådana och man bli måttligt irriterad.
    Tyvärr är det så att när man har betalat till säljaren så upphör traderas ansvar

Jag är alltid nog med att kolla omdömet nu har lärt mej av mina misstag.

Man ska inte va så jävla rädd för att drunkna så man inte ser land i sikte....
  • NoAngel

Jag kollar också omdömmen innan jag bjuder, men eftersom han hade genomfört över 1000 auktioner och bara några stycken neg. så tyckte jag att det var okej, de flesta neg har kommit nu..

• Dino78

Om man läser de positiva omdömena så är många där egentligen smått negativa med, står att de fått fel vara men böev nöjda med det ändå, de flesta klagar på sen leverans och dålig mailkontakt men eftersom de fått varan har de ju ändå lämnat positivt.
    Jag budar aldrig på folk som har fler negativa omdömen senaste halvåret - såvida ´det inte står förklaring från säljaren. T ex "Du fick pengarna tillbaka" och sådant. En del köpare är ju rötägg de med om man säger så

Hoppas att du får tag i säljaren för din sons skull om inte annat!
    Men går det inte att kontakta Tradera och få säljaren avstängd om deras ansvar upphört iom du betalt? De vill nog inte ha oseriösa säljare på sin sida?

DIF i själ och hjärta dino78.blogspot.com/ Djurgårn tills jag dör
  • NoAngel

Nu har jag mejlat tradera om detta..
    Har även mejlat till en annan köpare som lämnat neg, de andra hade tyvärr inga egna auktioner ute och om jag har förstått saken rätt så kan jag väl inte hitta mejladress till andra traderare än genom deras egna auktioner?

• Kalle Karls mamma

Han har nog satt sig själv i skiten genom detta 1 bud på 133 auktioner

Nä tror inte man kan hitta mailadressen till andra köpare du måste ju uppge en kod när du ska skicka mail till säljare

Man ska inte va så jävla rädd för att drunkna så man inte ser land i sikte....
  • Sol Angelica

Beror lite på hur du betalade... Men har du betalat via payson eller liknande, så kan du anmäla till tradera, så hjälper dom dig att få pengarna tillbaka.... Har själv varit med om liknande...

• NoAngel

Mejlade tradera, men de tyckte att vi skulle lösa det själva.. precis som att jag inte försökt!!

Tyvärr betalade jag direkt till hans bankkonto.

Kollade nyss och såg att han fått tre nya neg sedan igår!!

• elvinaOstefan

har också råkat ut för det. Då va det ett företag som sålde adidas wct tröjor, blev 675:- fattigare på den affären. Det konstiga va att säljaren hade närmare 300 positiva omdömen, och inga negativa. När det gått två veckor efter att jag betalat för tröjan men ingen fått kollade jag kontot, då hade han nästan 200 negativa omdömen. Vi va strax över 100 st som gjorde en gemensam polisanmälan- polisen gjorde inget åt saken och tradera stängde endast kontot.

Devin, det finaste vi har ♥
Svar på tråden TRADERA, oseriös säljare!