• Idrial

Ni som har ett Laban babygym!

Har ett laban babygym, ett sånt där mörk/ljusblått med en sol och en måne samt flera hängande spöken och två spöken som "kikar upp" ur själva mattan. Ni som också har ett sånt, har ni tvättat det i maskin? Blir det förstört då? Babygymmet är jättefint nu, men har blivit lite fläckigt och jag är rädd att jag förstör det om jag lägger det i tvättmaskinen...

• Svar på tråden Ni som har ett Laban babygym!
  • Marie Curie

Jag har ett sådant, har tvättat det i maskin 40 grader flera gånger. Det har aldrig blivit förstört. Går ju bara inte att tvätta ordentligt förhand, bebisarna dreglar ju och kräks och tja gör allt möjligt på det...
    Brukade också gå över det regelbundet med en dammroller då jag tycker det ofta blir väldigt dammigt.

Just nu har min syster det och i Maj får vi det tillbaka till vår nya bebis. Så det har hållit väldigt bra.

• Idrial

Åh, tack så jättemycket för ditt svar. Har du tvättat med eller utan centrifugering?

• Marie Curie

På vår maskin kan man inte välja med eller utan centrifugering eftersom det är ett hyreshus och maskinerna är rätt gamla. Det är möjligt att jag tvättade på 30 grader ylletvätt iaf de första gångerna.
    Om du vill vara försiktig så kör utan centrifugering, bara det blir rent gör det ju inget om det tar längre tid för det att torka.

• Idrial

Då kör jag en ylletvätt först .

Svar på tråden Ni som har ett Laban babygym!