Överklaga godkänd föreläggande av ordningsbot. Hjälp, tack!
För ett par dagar sen åkte jag dit för fortkörning. Körde 40 km/h på 30-väg. När jag blev invinkad blev jag så paff att jag bara höll med och godkände och skrev på allting polisen ville och jag vet ju att det inte gick i 30 km/h så vad hade jag att sätta emot? Jag vet att jag sa till polisen att jag inte hade en aning om att det faktiskt var 30-väg just där men han svarade bara med att "det är 30 i hela stadskärnan vetu". Hur f***n ska man veta var gränsen till stadskärnan går för jag var absolut inte mitt inne i stan när detta hände! Nu när jag har hunnit tänka lite och nött just det där att jag inte hade en aning om vilken begränsing det var, så har jag kommit fram till att det inte sitter EN enda 30-skylt på hela den vägen jag körde (inte heller någon skylt om tättbebyggt område). Startade hemifrån och hann med en utfart och en korsning innan jag blev invinkad och där SKA det ju stå skyltar, eller hur? Jag gick t.o.m. ut och tittade efter den exakta vägen jag körde och nope, inga skyltar.
Problemet är ju att jag som sagt skrev under boten och därmed godkände den så nu om jag ska överklaga måste det gå till domstol (enligt polisens hemsida). Vilket jävla bök! Går det att sköta smidigt? Någon som gjort detta förut?
Väldigt tacksam för alla svar!
(Äger ingen fungerande telefon för tillfället då mobilen gått sönder och hemtelefonen inte existerar, därför jag frågar här i första hand.)