• grisekno

Om du säger "Jag hör av mig närmare i nästa vecka",..

...vad menar du då?

Jag var tvungen att kolla detta, eftersom det för mig är självklart med alternativ nummer 1, men jag nyligen stött på någon som tycker som nr 2.

Observera att jag INTE menar att man ska höra av sig till varje pris, jag förstår att det kan komma saker emellan, men i så fall så försöker jag åtminstone be om ursäkt nästa gång vi pratas vid (inte kräla i stoftet, utan mer säga att "ja, tyvärr hann jag inte, det var ju synd, men vi får ta nya tag"...typ).

Ibland säger man ju "Vi hörs" och sedan går det jättelänge innan man hörs, men jag tycker att om man säger mer exakt NÄR man ska höra av sig, är det inte bara "nåt man säger". Har någon sagt så till mig, går åtminstone jag och väntar på samtal under veckan.

Det är med flit alternativen är så få...skriv gärna några tankar.

Ta mig som jag är, jag är ju bara en liten gris...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om du säger "Jag hör av mig närmare i nästa vecka",..
  • Tyche82

Jag försöker komma ihåg men jag glömmer oftast och inte kommer jag på mig heller om inte personen i fråga påminner mig och då kan jag be om ursäkt.

Jag är nog väldigt glömsk när det gäller sånt där.
    ♥ I 050520 ♥ E 070307 ♥
  • Birgitta2

Säger man nästa vecka, så menar man nästa vecka. Det handlar om att inte nonchalera andra människor, andras människors tid osv.

• Muminski

Ja då hör jag av mig. Skulle ngt komma ivägen så hör jag av mig så fort jag kan.

Men jag har tyvärr fått erfara att många inte menar det som de säger, det är mer en "fras".

• grisekno
    Muminski skrev 2009-02-27 13:33:11 följande:
    Ja då hör jag av mig. Skulle ngt komma ivägen så hör jag av mig så fort jag kan.Men jag har tyvärr fått erfara att många inte menar det som de säger, det är mer en "fras".

Det värsta är ju att man då kan börja undra vad mer personen "bara säger" utan att mena något allvarligare med det...

Känner mig besviken...

• Muminski

Grisen... jag förstår det. Vi har vänner som ALLTID säger: vi hörs till veckan, vi kommer in till veckan tar en fika bla bla bla. Många ggr blev jag så ledsen och besviken men jag har nu lärt mig att de säger så utan att mena det. De menar inte något illa, de är snälla och tycker om oss men de har bara fullt upp. Nu har vi lärt oss detta och sitter inte längre och väntar på dem.

• Airlee

Jag kanske hör av mig om jag har tid, annars är det ingen stor grej. Förutsatt att det är någon jag känner som vet hur jag funkar.

• Muminski

Kanske skulle du säga till vännen att du faktiskt väntar på att h*n ska höra av sig, då kan vännen fundera på hur h*n uttrycker sig och inte slänga ur sig tomma löften i fortsättningen.

• M C

Respektlöst i min bok, säger man en tid så ska den hållas. Glömma är mänskligt men då ska man be om ursäkt.

Jag tycker det luktar dålig uppfostran.

• grisekno
    Muminski skrev 2009-02-27 13:47:15 följande:
    Kanske skulle du säga till vännen att du faktiskt väntar på att h*n ska höra av sig, då kan vännen fundera på hur h*n uttrycker sig och inte slänga ur sig tomma löften i fortsättningen.
    Gjorde det...men då verkar det som om h*n tog det som att jag inte har respekt för att h*n har mycket att göra. Försökte förklara att det stora inte var att h*n inte hört av sig, utan att h*n inte verkade tycka att det låg något fel i att haspla ur sig saker man inte menar.

Är besviken, men tycker samtidigt inte att jag gjort något fel. Skulle kunna släppa det och strunta i personen, men det värsta är att jag tycker om vedebörande och dessutom inte gillar tanken på att h*n missförstått mig helt.
  • Airlee

M C skrev 2009-02-27 13:50:42 följande:

Respektlöst i min bok, säger man en tid så ska den hållas. Glömma är mänskligt men då ska man be om ursäkt. Jag tycker det luktar dålig uppfostran.
    Jag har fått en alldeles utmärkt uppfostran, thank you very much.
Svar på tråden Om du säger "Jag hör av mig närmare i nästa vecka",..