• Delphi

Någon som vet vad det kostar att åka taxi i Spanien (Lloret de mar)

Hej.
    Vi skall resa till Spanien i en vecka i maj och undrar om någon vet hur mycket det kostar att åka taxi där. Eller blir det mer lönsamt att hyra bil. Skall ta oss från Girona till Lloret de mar och på lite andra turer. Tack,tack

• Svar på tråden Någon som vet vad det kostar att åka taxi i Spanien (Lloret de mar)
  • Coconut76

Vi åker mkt taxi i spanien, på Kanarieöarna dock. Men kan tänka mig att det kostar ung desamma. Vi betalade för en resa som tog ungefär 10 min ca 3-4 euro...Då va vi 2 vuxna och 2 barn i taxin, vi delade på kostnaden mellan oss vuxna å då blev det ingen större kostnad...Tänk bara på att d kostar mer om man åker tex en söndag...fick vi erfara när vi åkte en längre sträcka som då gick på 30 euro..inge kul....

• Delphi

ahhh, så då ska man helst åka på vardagar i så fall. Tack för svaret. Då vet jag på ett ungefär...

• Pineapple

När jag var i Barcelona med jobbet i höstas visade det sig att det inte gick att betala med kort i taxibilarna... Det blev till att skramla så att vi fick ihop till resan till flygplatsen...

• Delphi

Okej, då är det bara at se till att man har kontanter alltså..

Svar på tråden Någon som vet vad det kostar att åka taxi i Spanien (Lloret de mar)