• Älskarlivet

Jag är en kall person, vilken smink ska jag då använda? Kalla eller varma färger?

Jag är en person som är kall (Passar i kalla färger).

Men när jag är hos frissan säger hon att jag ska ha varma toner.... det låter ju helt fel men det blir alltid jättebra så hon har ju rätt.

Men nu till sjävla frågan egentligen - ska sminket också vara kalla färger? Jag tror det va.....Typ rosa osv, inte beige och aprikos.

Jag ska gifta mig till sommaren och Make-upen är det jag är mest nervös för - att det inte alls ska se ut som mig.

Ja det blev ett långt inlägg för frågan Vilka färger passar på mig? (Någon som orkar så kan ni ju se bild på mig i mitt galler).

• Svar på tråden Jag är en kall person, vilken smink ska jag då använda? Kalla eller varma färger?
  • hugskott

Jag blir lite förvirrad för du kan ju passa bäst i varma färger i håret och ändå ha en kall hudton.. I ditt galleri ser det onekligen ut som du har kall ton i både hud och hår.
    Det viktigaste är att hitta sin underton i huden, om den är rosa eller mer åt gult.
    Ser också att du har ljusa ögon,vet ej om de är blå eller gröna, men man skall tänka motsatsfärger. Tex grönt passar i lila, silver. Brunt och sotning brukar de flesta kunna ha. Det bästa tipset jag kan ge dig tror jag ändå är att inte använda solpuder som rouge när du är så ljus, det är no no.. Tro mig I `ve been there, det ser inte klokt ut..;)

• Älskarlivet
    hugskott skrev 2009-02-27 19:07:48 följande:
    Jag blir lite förvirrad för du kan ju passa bäst i varma färger i håret och ändå ha en kall hudton.. I ditt galleri ser det onekligen ut som du har kall ton i både hud och hår.Det viktigaste är att hitta sin underton i huden, om den är rosa eller mer åt gult. Ser också att du har ljusa ögon,vet ej om de är blå eller gröna, men man skall tänka motsatsfärger. Tex grönt passar i lila, silver. Brunt och sotning brukar de flesta kunna ha. Det bästa tipset jag kan ge dig tror jag ändå är att inte använda solpuder som rouge när du är så ljus, det är no no.. Tro mig I `ve been there, det ser inte klokt ut..;)
    Tack!! Kul att läsa .

Jag har ofta rouge för att få färg i ansiktet (ett måste) men använder alltid rouge i rosa (kalla) toner.

Mina ögon är blå/grå. SJälv tycker jag att rosa ögonskugga är fint på mig men denna dagen ska jag ju itne se ut som jag gör alla andra dagar .

Fast min kompis sa att det komer jag garanterat inte göra ändå för denna dagen kommer det användas t ex foundation och lite conceler under ögonen och det använder jag inte idag så redan där kommer det bli stor skillnad.

Återigen tack för ditt svar, det är kul och intressant att läsa!
  • Älskarlivet
    Älskarlivet skrev 2009-03-01 10:07:03 följande:
    Tack!! Kul att läsa .Jag har ofta rouge för att få färg i ansiktet (ett måste) men använder alltid rouge i rosa (kalla) toner.Mina ögon är blå/grå. SJälv tycker jag att rosa ögonskugga är fint på mig men denna dagen ska jag ju itne se ut som jag gör alla andra dagar .Fast min kompis sa att det komer jag garanterat inte göra ändå för denna dagen kommer det användas t ex foundation och lite conceler under ögonen och det använder jag inte idag så redan där kommer det bli stor skillnad.Återigen tack för ditt svar, det är kul och intressant att läsa!
    Glömde skriva att min frissör använder oftast 2-3 färger när hon slingar, där kan hon ju blanda både ljusa kalla och lite mörkare varma och ändå får ett bra resultat
Svar på tråden Jag är en kall person, vilken smink ska jag då använda? Kalla eller varma färger?