• Anonym (funderar)

Fyra barns familjer

Hej på er
    Jag har tre barn och planerar en fjärde, men givetvis så tänker man automatiskt på ekonomin och jag undrar hur stor skillnad ni har känt att gå från tre till fyra barn rent ekonomiskt? Jag menar man har mycketkläder, leksaker osv(har tvillingar sen innan så vi har dubbelt av allt dessutom, sängar, stolar osv)
    Kände ni att det blev jätte stor skillnad ändå?

Sen får man ju nästan 2000 kr extra från försäkringskassan vid fjärde barnet, även om de inte är jätte mycket-så är de ju nånting iaf:)
    Vi är inte fattiga eller så, men jag studerar just nu och då blir de ju givetvis mindre pengar(sambon jobbar).
    Vore roligt att få ta del av era erfarenheter, så jag är super tacksam om nån orkar och vill plinta ner nån rad:)

• Svar på tråden Fyra barns familjer
  • Anonym

Har fyra barn 0-6 år, och så länge de är små märker man inte så stor skillnad - bebisen äter ju inget just det första halvåret, om man ammar, och kläder och annat finns att ärva efter de större. Det märks ju säkert skillnad i klädkontot när de börjar i skola, men då har man ju kanske börjat jobba också...

• Anonym (funderar)

Ja jag studerar till civilekonom så jag hoppas jag har ett bra betalt jobb tills dess, de vet man förståss inte, men de är målet:)

Tycker du att dom extra 2000 kr täcker för kostnaderna för de fjärde barnet?

• Anonym

Hej!