Anonym (snart 4) skrev 2009-02-28 15:54:00 följande:
En här: Bara för att din uppväxt inte var bra, kan du faktiskt inte skriva att det är oansvarigt att skaffa många barn! Våra killar kommer ha varsitt rum+ ett gemensamt allrum och egen toalett med dusch och badkar. Så plats finns. Vi har även plats i bilen till alla barnen. Semester kan man väl åka på ändå. Hyra ett hus och bila dit, då blr det inte så himla dyrt, och Liseberg är vi på två gånger om året. Tilläggas kan att vi absolut inte är några höginkomsttagare, men vi planerar och klarar oss ändå. Egentid med varje barn är en sak man som förälder prioriterar, bara för att dina föräldrar inte lyckats med det, så finns det andra som gör det!
Hej!!
Jag håller med dig (snart 4) jag tror man med lite planering och framförhållning kan åka semester osm 4-barnsfamilj.
Ser ni på "familjen annolrlunda" som går på tv4 nu, om inte gör det!!!! 10 barnsfamiljeni Älvdalen åkte iväg på en långweekendssemester till Sälen med alla 10 barnen, visst mkt, möda och stort b"esvär"pappan fick jobba mkt, extra, de hade loppismarknad hemma och sålde gamla leksaker kläder, sparade in på allt lördagsgodis/mys/snask en viss period och del yckades, så kom inte och säg att detta inte skulle funka i en familj med nästan hälften så många barn.
Min man är uppvuxen i i en fyrabarnsfamilj från det att han var 10 år och de har varit på både chartersemester, skidresor, och husvagnssemestrar (både i Sverige & utomlands), hela familjen så med en stor portion envishet går det att ro i land.
Själva vill vi nog inte ha fler än 3, men de som vill skaffa fler ska absolut göra det om de känner den längtan, mannen har jättefin kontakt med alla sina syskon och man får nog otroligt starka band i en storfamilj.
Själv är jag uppvuxen med endast en syster och jag drömde alltdi om att ha minst 1 syskon till.