• Själsö

Sömnproblem & många konstiga drömmar mm

Någon mer än jag som har gått från att sova 12-13 timmar på ett dygn till bara 5-6 timmar!!
    vaknar ungefär 7-8 ggr på en natt, känner mig änå relativt pigg men blir tokig på att inte få sova en hel natt utan vakna hela tiden.
    sen har jag dom mest otroliga drömmar, kan drömma flera olika drömmar varje natt, och kommer ihåg alla.
    jag är helt chockad av vilken fantasi jag fått sen jag blev gravid, drömmer om allt mellan himmel & jord haha lite komiskt ändå.
    när får man börja sova klokt igen..
    mvh emma

• Svar på tråden Sömnproblem & många konstiga drömmar mm
  • JoJo2222

jag har exakt samma bekymmer. har nyss gått in i vecka 13..blää

• DaughterOfRock

Jag drömmer också helt tokiga saker, i natt dömde jag att jag blev misshandlad så bebis dog, vaknade gråtandes, usch hoppas verkligen inte det är en sanndröm.
    Sen kan jag drömma flera olika saker som ni säger o komma ihåg allt, jätte skumt..
    Är det pga alla hormoner? 

• MyggaMygg

Jag är glad om jag får sova 4-5 timmar på natten.
    jag har heska drömmar då jag drömmer om att jag får mf,barnet/jag dör,sjuka drömmar om att glömma bort bebben m.m.

Det är tyvärr vanligt att drömma massa sjuka drömmar som gravid.

• KatjaKaj

Samma här, drömmer de mest livliga drömmar. Och mycket mardrömmar. vaknar flera gånger på natten. Vaknar sedan jätte tidigt på morgonen och kan inte somna om.. ganska lesamt.

• tusselutt

Jag oxå. Äntligen har jag fått sova tre nätter i rad, men innan det minns jag inte när jag fick en god natts sömn. Är i vecka 27 nu. Känner igen drömmarna med, allt från barnet tas ifrån mig till lyckliga drömmar. Det märks att kroppen och hjärnan går på högvarv!

• Quefa

Jag sov väldigt bra innan graviditeten, men i v17 så började jag sova sämre, hade antingen svårt att somna eller så vaknade jag på natten mellan 2-5 och hade svårt att somna om. Nu så somnar jag in rätt fort, men vaknar jag mitt i natten för att kissa så ligger jag och vrider mig i timmar, Är glad om jag får 4-5 timmar, är i v 35

• madeleinesophie

Samma här..Drömt att jag fött ut en fisk,En LAX närmare bestämt..!Hehe!
    Inatt drömde jag att jag fick en pojke som jag glömde ute i snön hela tiden:/ vaknar ochså flera gånger på natten..jobbigt!

• Annah09

Min sömn har rubbats totalt, kunde sova 12 timmar i sträck tidigare och om jag mot förmodan vaknade mitt i natten så somnade jag om bums. Men nu vaknar jag alltid vid 2 tiden, eller däromkring, och har svårt att somna om. Ganska stressande när man fortfarande har ett jobb att sköta, och ingen "riktig" anledning att vara vaken på natten. Men den anledningen kommer ju så småningom!  =)

• Barflugan

Jag är i vecka 17 och jag drömmer om att min kille är otrogen, sviker mig och är helt knäpp mot mig! Vaknar mitt i natten och är vansinnig på honom! Jätte jobbigt! Jag är absolut inte arg på honom i vaket tillstånd men så fort jag somnar så blir jag förbannad! VARJE natt i en hel vecka har detta pågått, alltid olika saker ang honom att vara arg över. Förstår inte!

Svar på tråden Sömnproblem & många konstiga drömmar mm