• julie2006

pergotime

Hej! Kanske kan någon hjälpa mig! Jag har en dotter på tre år. Har velat ha barn i 7 månader nu men inget har hänt (samma man som tidigare). Första kom direkt! I dag fick jag pergotime när jag var på privat utredning. Ska ta två tabletter per dag. Hjälper pergotime även om man har normal ägglossning (vilket jag kanske inte har, vi vet inte riktigt)? Har alla som fått pergotime dålig/ ingen ägglossning? Eller ökar chanserna allmänt?

• Svar på tråden pergotime
  • bollanmollan

oj jag vet inte. jag åt pergotime för pco, har ca 1-2 ägglossningar om året och på mig funkade dom bra.

• PippiLottan

jag har två barn som kom till hur lätt som helst.
    trean har vi försökt med i två år nu.
    Har fått pergotime men inte hunnit börja med dem.
    Jag hade antingen svag ÄL eller ingen ÄL trodde doktorn, vilket det var verkade inte spela någon roll.
    Lycka till!

• Jinsan

Jag har egen ÄL, men har nu precis avslutat min 3:dje kur pergotime..

• PippiLottan

jinsan: Har du fått pergotime i "brist på andra ideér"?

• julie2006

Tack för era svar! Jag var på första besöket på utredning (privat, för jag är ej välkommen till Landstinget då jag har ett barn). Hon gjorde en undersökning (såg bra ut förutom att en äggledare var lite liten). Sa att vi testar med pergotime (2 tabletter) per dag. Jag börjar i morgon söndag. Ska sedan på återbesök om 11 dagar.

• Jinsan
    PippiLottan skrev 2009-02-28 12:43:15 följande:
    jinsan: Har du fått pergotime i "brist på andra ideér"?
    Nej, det e jag som har tjatat mig till för att testa. Hon trodde inte det skulle funka, utan att jag skulle bli överstimulerad. Vilket jag inte blivit! :D
  • AnSo76

Jag har egen ägglossning men den är jätte ojämn, kommer lite då och då.
    Fick pergotime å blev gravid på alla våra första försök, 2mf men 3e gången blev de en tjej som nu e 7mån

• reserverad

Lite ot kanske men kan man ta pergo utan att vilja bli med barn men för att man vill ha ordning på ägglossningen och mensen som är knasig sen p-piller? Blir menscykeln kortare med pergo?

• Jinsan

Är det någon här kanske som kan hjälpa mig!? Det e så att jag har avslutat min 3:dje kur pergotime å jag hade ÄL den 27-28 feb. Igår fick jag en blödning, sen inget inatt. Men nu har det satt igång igen. =0 E det vanligt att man får mellanblödningar av pergo? Har aldrig haft detta förut..

• AnSo76

Jag fick aldrig någon blödning, men de kanske kan va olika..

Lycka till!

Svar på tråden pergotime