• Anonym

barn snopp problem....

Jag håller på att knäckas sakta men säkert. Min son har haft otroliga snoppproblem...först trång förhud med olika infektioner, sedan snittade vi..Jippi det lyckades men i samband med detta dök nåt hudproblem upp, vissa sa eksem andra svamp hudläkaren tyckte bara att det var irritation. Efter att andvänd daktakort så slutade vi med den...snoppen har i bland varit lite röd men för det mesta ok. I veckan nu så svullnade den upp, suck så hopplöst den är inte röd och han kan kissa...jag begärde att man skulle ta streptokocker prov svamp och allt man kan för så här kan vi inte ha det. Kirurgen som jag försökt få tag på tycker omskärelse för att bli av med problemet...min son som är nio vill absolut inte ha omskärelse och desstuom har han liknande problem i rumpan så hur vet jag att det blir bra om man gör en omskärelse. Jag håller på att dö av all oro och ingen vetskap hur jag ska göra. Vi kan ju inte vara de ända med snopp problem i Sverige....

Någon som har varit med om något liknande ???

• Svar på tråden barn snopp problem....
  • Anonym

Är jag ensam med snopp problem på barn ????

• Anonym

Jag har själv problem.
    För att först komma tillrätta med problemet fick jag smörja med kortisonsalva enl. ett schema. tror det var tre månader långt. Efter det en gång/vecka livet ut. Håller jag det håller problemen sig borta. Slarvar jag kommer det tillbaka.
    "troligen någon typ av eksem" är vad dr. säger.

• Anonym

Får jag fråga om det är innanför förhuden eller utanpå och vilken salva andvänder du ? Vad är det du har eksem ????
    Vill veta så mkt som möjligt då jag verkligen börjar bli knäckt med att aldrig få bukt med sonens problem. Snoppen är fortfarande svullen och nu lite röd....

• Anonym (en till)

Jag är också en mammma med samma problem, eller inte samma utan det är när han har badat i klor vatten så är det samma visa igen. Han har också gjort en operation, ja som du vet jag inte vad jag ska göra. Det funkar jätte bra alla andra gånger men när han badar i badhuset är det kört!

• Teskedsmamman

Kanske behövs det en kombinationssalva? Det låter ju onekligen som svamp.... eller möjligtvis aksem som ovan inlägg skrev...

Iaf, kan ju bara dra mina erfarenheter. Ena sonen fick konstigt utslag under hakan, det växte och till slut lika stort som en handflata, han hade det i 6 mån innan vi äntligen hittade en läkare som sa annat än att smörja med hydrokortison....

Han fick en svampsalva med kortison i, kommer för mitt liv inte ihåg vad den heter nu.. men en vecka med den salvan, som läkte infektionen och började ta bort svampen, och sedan 3 veckor med pevaryl så var svampproblemen borta

Fick 3 killar på 3½ år - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • Anonym

Förstår att du inte vill fråga i barn forumet för att skydda ditt lilla hjärta, syns för där skulle du säkert få bra svar.

Kanske kan göra en anonym sida och fråga. Jobbigt för liten.

Nu har vi inte vi jobbat med det problemet men jag fick springa runt för att bara få hjälp med "vanlig" astma. Tills vi kom till en barnläkare, tänkte om ni frågat flera hudläkre eller barnläkare?

Hoppas ni får hjälp.

• Anonym

Varför vägrar han att bli omskuren? Om läkaren tror att det kan förbättra situationen är det väl ett bra alternativ?

• Anonym

Han är 9 år gammal vi har flyttat från england i höstas till Sverige så han är relativt ny i klassen. Dessutom är det en helsvensk klass tyvärr så inga omskurna kompisar. För honom är det jätte läskigt. Men om jag hade en garanti på att det skulle bli bra så skulle jag självklart övertala honom, men om det nu inte blir bra så känns det ju som jag gjort ett övergrepp. Problemet är att han har liknande problem i analöppningen, och i går såg det ut som om det var lite irritation på pungen men mer som eksem ( torra prickar ) på förhuden är det rött och ibland lite blåsor.....Så på grund av att det är hudproblem på den delen av honom så känner jag mig inte så säker på att det blir bra om man tar bort förhuden...och läkaren bryr sig ju inte så mkt om sonens känslor.

• Larsgubben

Anonym skrev 2009-02-28 09:13:48 följande:

Han är 9 år gammal vi har flyttat från england i höstas till Sverige så han är relativt ny i klassen. Dessutom är det en helsvensk klass tyvärr så inga omskurna kompisar. För honom är det jätte läskigt. Men om jag hade en garanti på att det skulle bli bra så skulle jag självklart övertala honom, men om det nu inte blir bra så känns det ju som jag gjort ett övergrepp. Problemet är att han har liknande problem i analöppningen, och i går såg det ut som om det var lite irritation på pungen men mer som eksem ( torra prickar ) på förhuden är det rött och ibland lite blåsor.....Så på grund av att det är hudproblem på den delen av honom så känner jag mig inte så säker på att det blir bra om man tar bort förhuden...och läkaren bryr sig ju inte så mkt om sonens känslor.
    Hur vet du att det inte är några omskurna i klassen?
  • Anonym

Har pratat med läraren om min sons problem då vi har varit på läkarbesök....Han vet ju inte garanterat men han tror inte det, har även frågat sonen men han tror inte det heller. Vilket i och för sig inte spelar så stor roll, visste jag att han skulle bli hjälpt hade jag omskurit honom igår. Det är bara alla dessa problem där nere, vad om allt blir värre ???
    Fattar inte att det ska vara så svårt att hitta en läkare som kan hjälpa eller i alla fall inte släpper en för en problemet är ur varlden....

• Larsgubben

Anonym skrev 2009-02-28 09:22:05 följande:

Har pratat med läraren om min sons problem då vi har varit på läkarbesök....Han vet ju inte garanterat men han tror inte det, har även frågat sonen men han tror inte det heller. Vilket i och för sig inte spelar så stor roll, visste jag att han skulle bli hjälpt hade jag omskurit honom igår. Det är bara alla dessa problem där nere, vad om allt blir värre ???Fattar inte att det ska vara så svårt att hitta en läkare som kan hjälpa eller i alla fall inte släpper en för en problemet är ur varlden....
    Okej, jag bara undrade eftersom en del gör snabba slutsatser om att omskuren är man bara om man kommer från annan kultur eller annat.

Låter körigt annars.
  • Anonym

Snälla, någon mer måste ju ha problem....

• aggexa

Hur ser hygienrutinerna ut?

Det är varken bra med för lite eller för mycket.
    Använd mild tvål typ Lactasyd intimhygien som finns att köpa på apoteket. Smörj in underlivet med lite rapsolja efter tvätt. Rapsolja har vetenskapligt bevisats vara lika effektivt som olika kortisonpreparat på vissa typer av eksem och hudirritationer.

Undvik bad i offentliga bassänger.

Anonym skrev 2009-02-28 09:13:48 följande:
  • Anonym

Vi har provat att bada lite eller mer ofta eller normalt....just nu när snoppen är svullen har han sittbadat i 3 dagar utan nån skillnad i går duschade han inte alls för att se om det hjälper, har inte provat rapsolja...därimot kallpressad olivolja...

• aggexa

En gång per dag är lämpligt, sen byte till rena underkläder.
    Använd inte stark två, jag rekommenderar den mjölksytrebaserade tvål jag nämnde, lactasyd. Pröva smörja med rapsolja, det är inte samma sak som olivolja.

Anonym skrev 2009-02-28 09:53:59 följande:
    Vi har provat att bada lite eller mer ofta eller normalt....just nu när snoppen är svullen har han sittbadat i 3 dagar utan nån skillnad i går duschade han inte alls för att se om det hjälper, har inte provat rapsolja...därimot kallpressad olivolja...
Svar på tråden barn snopp problem....