• FruStolpe

Gör det ont att Punktera bihålorna???

Har varit förkyld nu i mååååånga veckor. Har ätit en kur redan och var bra i en vecka och sen feber och förkyld igen. Var till läkare idag och de röntgade bihålorna. Där hade samlats vätska och så växte det nån bakterie där. Det skulle punkteras med det var bara en läkare som kunde göra det och han var inte där just då. Så de skickade hem mig med mera antibiotika. Men skulle jag inte bli bättre, så på måndag skulle jag komma tillbaka för att punktera. Gör inte det ont??? Tycker jag hört skräckhistorier om detta som liten?
    Nån som kan berätta vad som händer när de punkterar bihålorna? MYCKET tacksam för svar!

• Svar på tråden Gör det ont att Punktera bihålorna???
  • Bemidii

Hej!
    Nu är det några år sedan jag pinkterade bihålorna, men så här gick det till. Först fick jag som tepåsar i näsan som bedövning. Seda stack de hål med en stor nål genom näsan och sedan genom benet bakom näsan.Efter det så skölde genom ihålan för att få bort allt var som sedan rann t genom mun och näsa. Det gjorde inte ont, men det vara ganska otäckt tyckte jag. Men det var nog mest för att jag inte viste hur det gick till eller om det skulle göra ont.
    Lycka till

• hinderbana

Nu är det hundra år sedan jag gjorde detta senast men jag har för mig att det kändes lite när de bedövade (tops med bedövning på i näsan). Resten gör inte ont.

På mig tog de en nål och förde genom näsväggen ut i bihålan, det hörs lite, sedan sköljde de med vatten in i nålen - in i bihålan och ut genom näsan i en skål framför dig. Inte jättekul men du dör inte.

Jag har samma sak framför mig och jag gör det 100 ggr hellre än att gå och ha så jä-la ont i "ansiktet" hela tiden.

• FruStolpe

Ok...Tack! Låter ju inte sådär jätte övertygande. Men ja ska väl överleva. Tack för era svar!

• hinderbana

Jag hade gjort det även om du börjar känna dig lite bättre till efter helgen.

Har också hållt på med många pencillin kurer i omgångar och alltid blivit dålig till slut igen, ovanpå det svamp i underlivet och ont imagen av medicinen mm mm.

Svar på tråden Gör det ont att Punktera bihålorna???