• lean

Har nån varit med om att främmande personer ändrar ens uppgifter på hitta.se?

Sökte just på mih själv på hitta.se för att se kartan och såg att nån hade ändrat mina telefonnummer! Det står 2 telefonnummer som jag inte känner till!Förvånad

Har ändrat uppgifterna och ringt för att bekräfta, men ändringarna kommer att genomföras inom några dagar. 

Vad skumt! Skit obehagligt!

• Svar på tråden Har nån varit med om att främmande personer ändrar ens uppgifter på hitta.se?
  • Marma

vet att när jag sökte på mig själv en gång så stog det ett nr som jag hade dumpat för flera år sen. Sen försvann det...:P

• lean

Här är det helt okända nummer. Min man har ringt på ett av dem, ingen svarar...

• Mumin75

För att kunna ändra tror jag man måste ringa och bekräfta från något av de nummer som finns registrerade där. Om någon ändrat dina nummer så borde det vara någon som haft tillgång till din hemtelefon eller ditt simkort. Mig veterligt ska det inte gå att ändra/bekräfta om man ringer från ett annat telefonnummer.

• lean

Vad jag har förstått nu så räcker det med att söka på någon, trycka knappen "ändra", lägga till ett telefonnummer och sedan bekräfta från detta nummer.. Obehagligt bara att någon kan ringa upp folk från nåt okänt kontantnummer och om folk sedan säker på nummret ser de att det var jag! Skumt.. Ska ringa hitta.se på måndag

• Mumin75

Ja, det verkar ju skumt... så borde man ju inte kunna göra, då kan ju vem som helst gå in o ställa till det för folk. Du gör nog rätt i att ringa hitta.se

• Jesspa80

Observera att du måste ha tillgång till telefonen med numret som ändringen gäller för att kunna bekräfta ändringarna.

Första som står när man ska ändra.

• MatsAtari

På min mamma vet jag att det står något skitnummer hon inte har och aldrig har haft heller.
    Misstänker det är telefonförsäljare som går in och ändrar.

• Gege

Hur gick det med detta? Fick du något bra svar?

• Hallonröd
    Jesspa80 skrev 2009-03-04 07:21:14 följande:
    Observera att du måste ha tillgång till telefonen med numret som ändringen gäller för att kunna bekräfta ändringarna.Första som står när man ska ändra.
    Ja så är det på Eniro iallafall och då kan ju inte okända gå in och ändra. Borde ju vara samma på hitta.se

Jag upptäckte ett okänt mobilnr. på Eniro som stod på mig och med min förra adress. Kändes väldigt olustigt. Ringde nummret men inget svar.
    Ringde nr.-upplysningen och kollade med dem.  Till slut  visade sig att det var det nr. som min nya mobiltelefon hade (som jag köpte för 3 år sedan) som mobiloperatören skickat in på eniro innan mobilen hunnit få mitt gamla nr.
    Det konstiga var att det inte har stått där förut??!! Utan jag upptäckte det först för några månader sedan. Nu går man ju inte in och kollar sig själv var och varannan dag iofs då  men ändå...
    // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • skorpionen80

Hmm, när jag ändrade mina uppgifter på hitta.se för något år sedan fick jag hem brev som jag skulle skriva under och skicka tillbaka. Men det kanske beror på vad man ändrar?

• lean

Hej! Jag glömde att jag hade startat denna tråd! Jo då, det ordnade sig till slut. Visade sig att jag överdramatiserade det hela. Det visade sig att det var nummer till mina mobila bredband (jag har 2 kontrakt) som operatörerna av någon anledning hade skickat till Eniro och hitta.se. Varför operatörerna gjorde det är iofs ett mysterium för mig - det går ju inte att ringa på de numren!? Personalen på Eniro tyckte också att det var egendomligt. Nu är det fixat i alla fall!

• Bebbe2006

Jag var med om att jag hittade ett mobilnummer som jag aldrig hört talas om, men som stod angivet på mig. Vid närmare efterforskning hos mobiloperatören visade det sig att det var det numret jag skulle ha fått när jag bytte abonnemang för över två år sedan, men jag valde då att ta med mitt gamla nummer. Jag hade ingen aning om att jag ändå fått ett nummer. Helt sjukt ju. Tänk om folk försökt att nå mig på det numret.

• Bebbe2006
    Hallonröd skrev 2009-04-19 15:36:26 följande:
    Ja så är det på Eniro iallafall och då kan ju inte okända gå in och ändra. Borde ju vara samma på hitta.seJag upptäckte ett okänt mobilnr. på Eniro som stod på mig och med min förra adress. Kändes väldigt olustigt. Ringde nummret men inget svar. Ringde nr.-upplysningen och kollade med dem.  Till slut  visade sig att det var det nr. som min nya mobiltelefon hade (som jag köpte för 3 år sedan) som mobiloperatören skickat in på eniro innan mobilen hunnit få mitt gamla nr. Det konstiga var att det inte har stått där förut??!! Utan jag upptäckte det först för några månader sedan. Nu går man ju inte in och kollar sig själv var och varannan dag iofs då  men ändå...
    Precis samma som hände mig. Jag vet att det inte stod där innan, för någon gång har man ju kollat sig själv. Helt plötsligt bara var det där.
Svar på tråden Har nån varit med om att främmande personer ändrar ens uppgifter på hitta.se?