• mintchoklad

När kommer aptiten tillbaka efter magsjuka???

Natten mellan lördag och söndag drabbades hela familjen av magsjuka. Dottern på ett år kräktes på natten och nån gång dagen efter. Hon har fortfarande lite diarré. De första dagarna fick vi inte i henne mycket, det går bättre nu men hon äter kanske bara drygt hälften av vad hon gjorde innan. Då var hon som en fågelunge som gapade så fort hon såg skeden. Nu måste vi truga och lura i henne mat. Nån som vet hur länge det kan dröja innan aptiten återvänder.

• Svar på tråden När kommer aptiten tillbaka efter magsjuka???
  • bambigirl

Låt henne äta vad hon vill, hemskt att bli itvingad mat när man inte vill ha.

Våra barn blev sjuka i fredags och i måndags, jag och maken i söndags och i tisdags. Den enda som har normal aptit är maken, vi andra äter det vi vill när vi vill. Jag mårt fortfarande illa efter det jag åt kl 17...

• pigglet

Medans de fortfarande är sjuka är det ju inte så kul att äta, även om det är diarré de har så saknas aptiten och man märker att de verkar må illa när de ser mat. Tänk henne som magsjuk - ge mycket vätska (det är det viktigaste att få i sig), och små portioner mat som är skonsam och stoppande.

Magsjuke-mat: kokt potatis, kokt fisk, kokta morötter, ev. majsvälling, rivet äpple, morotspuré, blåbärssoppa, smörgåsrån, rostat vitt bröd.

Svar på tråden När kommer aptiten tillbaka efter magsjuka???