• lillmalte3

Någon mer som har en datanörd till sambo???

Är så less nu. Min sambo sitter vid datorn hela tiden. Ser inte vad som ska göras hemma eller med barnen. Någon mer som har detta problem och vad gör ni?????
    tacksam för hjälp.

• Svar på tråden Någon mer som har en datanörd till sambo???
  • PixieApa

Min kille spelar playstation. Får nog skylla mig själv eftersom det var jag som köpte det till honom i födelsedagspresent.

Han håller sig nöjd och tyst. Ibland får man säga till honom på skarpen att ta hand om bebis eller dammsuga och då gör han det. Utan playstationet var det ett jävla gnäll om allt

• Beckiz86

Jag sa ifrån att det blir INGEN data förrän barnen sover, thats it ! Bara att gilla läget, det funkade :)

• lillmalte3

det är svårt att ställa krav tycker jag. det är inte hans barn och han har nyss flyttat hit men han visste ju mitt bagage. dessutom så är jag gravid med hans barn och jag vägrar ha en karl som inte hjälper till. det var därför som jag separerade förut.

• Hadjelina

Prata med honom, och påminn honom om varför du separerade med exet, säg att du inte accepterade det då och inte tänker acceptera det nu. Försök komma fram till en lösning tillsammans hur vardagen ska fungera.
    Min sambo är också lite av en datanörd, men kan slita sig ganska direkt om jag säger till... dock är det tyvärr sällan han tar initiativ till göromål i hemmet. Tror dock inte det är nå större problem om vi avsätter en viss tid varje dag till datorn, resten av tiden ska den vara avstängd.

Du är din egen lyckas smed
  • maverick

JAG är en sån som hon beskriver och jobbar med "skiten" (datorer), har ett gäng datorer hemma. Barnen har en varsin och sambon med.
    Jag fastnar gärna framför datorn, men knepet är att man måste göra sysslorna FÖRST -sen får man leka.
    Prova med det *ler*

• Eofrysina

Min karl fastnar lätt framför datorn. Kommer på fiffiga idéer på vägen hem från jobbet och springer till datorn och ska förverkliga dem när han kommer hem. Har han inga fiffiga idéer så gör han sin beskärda del, men när han är i ett sådant där stadie då kan man knappt då fram och han mest gnäller och morrar när jag stör.

Nu är just fiffigheten en del av hans arbete så jag står ut med det.

• lillmalte3

tack för alla råd=) ja jag vet jag måste prata med honom. i natt så har han varit uppe och spelat:( och han sover fortfarande. blir så less. vi hade ju tänkt göra en massa idag. jag klev upp halv 7 med barnen och har hunnit både städa nedervåningen och bytt gardiner. vill inte att det alltid ska vara så här.

• Hadjelina

ja, 'alla andra' får ju begränsa sin tid med sina hobbies, varför ska inte s.k. "datanördar" kunna göra detsamma?? Sen tycker jag gott han kan gå och lägga sig samtidigt som dig... Se till att prata med honom.

Du är din egen lyckas smed
  • lillmalte3

ja det gick ju sådär att prata. han tog med sig datorn till en kompis och nu ska de sitta och ´lana`???? vet inte vad det är men han skulle komma inatt.

• D med N och A

Vi är tyvärr datanördar bägge två. :-/

• lillmalte3

men om båda är det så blir man väl inte lika less?

• D med N och A

Nä, det är ju sant. Men det är ju ännu "sämre" för barnen. Som förvisso också är lite datornördar. Ha ha, vi har fem laptops hemma hos oss, det säger väl allt? ;) Dessutom jobbar jag i it-branchen så mycket datorer blire.

(Jo, självklart prioriterar vi barnen framför allt.)

• andeta

Är i precis samma sits som dig! Fast vi har inga barn.. än..

Jag har pratat ut med honom om det flera gånger men inte nu förens senaste gången så fattade han att jag menade verkligen allvar. Ge honom ett ultimatum!

• Cerato

Nej, han är nog den enda i 30-års åldern som knappt kan använda en dator. Dock lite TV-beroende (och tv-spel).

Svar på tråden Någon mer som har en datanörd till sambo???