Rocktema
Fyller snart 30 och funderar på att ha en fest med rocktema. En del idéer har jag. Har ni fler?
Fyller snart 30 och funderar på att ha en fest med rocktema. En del idéer har jag. Har ni fler?
Hyra eller köpa Playstation Guitar Hero (eller rockband).
Och hyra rökmaskin och lite coola ljuseffekter!
singstar kan också bli en hit. Med rocklåtar naturligtvis.
Ja det är kul ideer
Några idéer på dekoration?
Ja det är kul ideer
Några idéer på dekoration?
Man kan ju försöka dekorera som ett hotellrum efter mötle crüe har varit där om man är ambitiös.
Haha Jaa! Hur skulle det se ut då? Trashat?
haha typ. Men några fälplacerade spyor. Nej man skämtosido så vet jag inte riktigt hur man ska inreda. Mörk med rökmaskin och massa spotlights. Typ som en konsert.
Ja det var ingen dum idé. Har varit inne på kravallstaket - de håller på med fjärrvärme i området och finns hur mycket sånt som helst..
Får man länka?
För jag vet ett ställe som hyr ut rökmaskiner och grejer.
Du får nog länka om inte du själv eller någon närstående driver företaget.
puffar lite för denna tråd då gubben nyss fyllt 30 och jag blir 25 i sommar så planerna på en rockfest fins här oxå..
vad hade du för egna ideer?
Rocktema, då känns svart och rött som givna färgval, alternativt svart och vitt eller svart och guld.. Lagerhaus har mycket kul kitschgrejer, till nyår köpte jag tex guldfärgade papperstallrikar och svarta plastbestick, och så köpte jag svarta servetter på Ikea. Ballonger (om man nu inte tycker det känns allt för töntigt) kan man ju åxå hitta i lite "tuffare" färger. Singstar och guitar hero med rocklåtar känns så klart åxå helt klockrent och är ju så sjukt kul, särskilt om man fått i sig lite hämningslösande dryck =) Man kan ju ha dresscode, så att det verkligen blir ett tema av det!
Lagerhaus var ett bra tips . Dit ska jag gå och reka.
Mina idéer består i rockband/guitar hero/singstar m rocklåtar. Tårtan ska vara vit med svarta sidenband och en elgitarr på toppen, eller den här som jag hittade: www.tasteline.com/recept/Svart_tarta_med_roda_rosor_2 - den tyckte jag var snygg! Sen ska alla så klart ha klädsel efter tema. Tänkte mig placeringskort med bilder på olika rockstars, dukning i svart och vitt med något rött inslag...
Maten har jag lite problem med... vad äter en rockstar? I nödfall får jag namnge rätterna utifrån olika rockare. Några idéer?
puffar upp lite
Vit tårta med svarta sidenband och svart (?) elgitarr lät häftigt! Tycker dina ideér är jättebra=) Ja vad äter en rockstjärna?? Låter iaf hur kul som helst, blev själv sugen på en fest med samma tema!
vi funderade oxå på de här med maten.. Eftersom min man har varit musiker i några år frågade jag honnom vad man kan klassa som rockmat:) Så satt vi och funderade lite.. Dom som spelar mycke reser mycke= mycke snabbmat.. Vi gick igång lite på detta och hade en stud funderingar på att bjuda på korv med mos, på citygross fins ju tilloch med sånna mostallrikar som dom har på tex sibylla. Vad hade ni tänk om ni fick de på en fest?
Givetvis med räk och gurksallad samt vanlig sallad..
Vårt andra alternativ är nog taccopaj..
Haha Ja, snabbmat är nog särskilt rock-star-mat. Fast jag är nog mer inne på lite finare mat som jag döper till nåt rockigt... fast jag kommer inte på nåt bra just nu.
Någon som har tips på bra lekar/aktiviteter? Förutom rockband då.
Spela introt på olika rocklåtar så får den som kommer på vilken låt det är, sjunga början. Eller nästan samma men med indelade lag där man får skriva upp låtens namn alternativt gruppens namn.
Para ihop gruppen. Ha bilder på personerna som är med i olika grupper och kolla om gästerna vet vilka som är med i vilken grupp.
Som mat känns ju en fet, flottig hemmagjord cheeseburgare inte helt fel
# 17 hade ett bra förslag: Tacopaj med en fräsch sallad till, kryddig mat känns ju dessutom lite rockigt och vem gillar inte tacos =) Ett stort plus åxå är att tacopaj är ganska enkelt att göra, vilket är uppskattat om man har mycket annat att förbereda.