• Nork

Sy barnkläder

Jag har fått en symaskin och vill nu sy lite egna barnkläder. Någon som har bra tips på sidor som man kan kolla och bli inspirerad av. Har aldrig sytt tidigare, inte kläder i alla fall, så gärna även någon bra sida för en nybörjare!

Så lämna gärna ett tips om du har något.

♥ Kajsa 081114 ♥
  • Svar på tråden Sy barnkläder
  • Laisen80

Jag har sytt några enkla klänningar och ett par byxor, har bara lagt ett par byxor på tyget och klippt runt om och sytt ihop.
    Finns bilder på mina blogg.

pysselinorr.blogspot.com

• snart mamma till 4

finns böcker på biblioteket med baby mönster, man kan också köpa bura super easy mönster i tygaffärer. Jag har bilder i mitt album här med saker jag sutt till bebisen titta gärna där

Fantasi är viktigare än kunskap- Albert Einstein
  • Nork
    snart mamma till 4 skrev 2009-02-28 08:19:41 följande:
    finns böcker på biblioteket med baby mönster, man kan också köpa bura super easy mönster i tygaffärer. Jag har bilder i mitt album här med saker jag sutt till bebisen titta gärna där
    impad att du gav dig på att sy med blixtlås och allt!!! Känns som en evighet innan man kommer vara där.
    ♥ Kajsa 081114 ♥
  • Nork
    Laisen80 skrev 2009-02-28 08:17:24 följande:
    Jag har sytt några enkla klänningar och ett par byxor, har bara lagt ett par byxor på tyget och klippt runt om och sytt ihop.Finns bilder på mina blogg.pysselinorr.blogspot.com
    Vilka grejjer du fått till. Jätte fint!
    ♥ Kajsa 081114 ♥
  • Nork
    Laisen80 skrev 2009-02-28 08:17:24 följande:
    Jag har sytt några enkla klänningar och ett par byxor, har bara lagt ett par byxor på tyget och klippt runt om och sytt ihop.Finns bilder på mina blogg.pysselinorr.blogspot.com
    Det är ju smart att göra så av favoritplaggen!!
    ♥ Kajsa 081114 ♥
  • snart mamma till 4
    Nork skrev 2009-02-28 17:39:02 följande:
    impad att du gav dig på att sy med blixtlås och allt!!! Känns som en evighet innan man kommer vara där.
    blixtlås var inte så svårt bara man inte glömmer använda blixtlås pressarfoten annars blir det svårt
  • Laisen80
    Nork skrev 2009-02-28 17:41:54 följande:
    Det är ju smart att göra så av favoritplaggen!!
    Jo faktiskt, och då behövs inget klippandes av mönster heller.
  • Nork
    Stormorsan skrev 2009-03-03 10:06:14 följande:
    Om du vill göra det väldigt enkelt för dig, köper du färdiga tillklippta satser på www.trollunge.com/
    Det är kanske något att börja med! Tack för tipset.
    ♥ Kajsa 081114 ♥
  • snart mamma till 4

Tack för tipset angående trollunge...har tittat nu och hittat massa jag vill sy
    Fanns även en del i strl 150 så den yngsta av döttrarna kan få lite också

• Stormorsan

Kolla också in Trollunges syskola. Mycket bra tips och trix även om man inte syr deras plagg.

• snart mamma till 4
    Svar på #15
    Ja det såg jag...gillar att sy har lite bilder på det här i mitt album
  • Stormorsan

snart mamma till 4 skrev 2009-03-04 11:06:25 följande:

Ja det såg jag...gillar att sy har lite bilder på det här i mitt album
    Fina saker du gjort. Jag har lite i mitt album också men det mesta finns på www.sysidan.se/albums/list.htm&_authorFirstName=&_authorLastName=&_days=&title=&description=&_sort=title&ID=
  • snart mamma till 4
    Svar på #17
    Tack ska ta mig en titt på dina saker också alltid roligt få lite ideér.
    Ska visst finnas något billigt ställe med tyg men jag tror jag har en 10 mil dit tyskroten eller något liknande heter stället
  • snart mamma till 4
    Svar på #17
    men vad fina saker du gjort...massa fina ideér otroligt bra gjort.
Svar på tråden Sy barnkläder