Är det någon som har testat Boots No7 Protect & Perfect Beauty Serum?
Isf funkar den? Har ju hört så mkt om den så man blir ju nyfiken! =)
Isf funkar den? Har ju hört så mkt om den så man blir ju nyfiken! =)
det kallas smart marknadsföring;) finns inget innehållsmässigt som skiljer den krämen från någon annan, direkt... använd solfilter istället för att förhindra hudens förtida åldrande, eller skaffa en kräm med betydligt mer palmiotyl-pentapeptid 3 i. exempelvis power rich eller super rich repair från dermalogica. Det kostar mer, men är mer verksamt -logiskt. :)
Var ju väldigt poppis för några år sedan men jag har prövat och tyckte inte den så bra. Andvänder Ester Lauder refinishing serum istället.
I sverige kostar väl dessutom boots No 7 produkterna mer än i england? På Boots butiker så kostar den nog runt 150-200 kr tror jag. Inte värt det tycker jag
Däremot tycker jag om No 7 smink
Nope, i detta fall är det inte så. Den visade sig funka i en oberoende vetenskaplig undersökning (som visades i ett brittiskt tv program). Den verksamma substansen är retinol (till skillnad från de flesta rynkkrämer som bara har solskydd). Läs mer tex här:
manolo.se/2008/01/26/manolo-testar-boots-no7-protect-perfect/
www.aftonbladet.se/sofismode/article1390394.ab
det finns MÅNGA krämer med mer retinol i än den på marknaden. Däremot kan vilken kräm som helst m solskydd i kallas "anti-age" oavsett vad som mer finns i den, så visst har du en poäng.. Men vad är mer motverkande på hudens åldrande än just solfilter, å andra sidan?
Förresten, tror du inte att pengar kan köpa en "oberoende vetenskaplig testundersökning"... O löpsedlar...
Okej.. blir nog inte så att jag köper den då! Man är ju alltid på jakt efter en ny mirakelprodukt.. Tack för svaren!