• Anonym (scary)

Operation på måndag och jag är nervös

Troligen kommer ngn känna igen det jag skriver och snälla avslöja inte mig.

På måndag ska jag opereras och jag är jätte rädd att jag inte ska vakna igen,hur vanligt är detta?

Jag förstår inte varför jag är så rädd då jag har gjort en 40 tal likadana operationer genom mitt liv,detta har alltså varit ett måste i mitt liv.

Jag minns att mamma sa att när jag var mindre vakna jag aldrig igen utan läkaren fick ge mig någon motspruta så jag vaknade,det visa sig att jag inte tålde den narkosen jag fick då.

Detta är en hel ny läkare som jag fått nu i och med att jag flytta till en annan stad. Denna läkare har jag träffat många ggr men han har ALDRIG opererat mig,jag har/hade ett STORT förtroende för min andra läkare i hemstaden då han operera mig varje gång,han var min läkare i drygt 20 år (är snart 27).

Jag ville nog mest skriva av mig för nu börjar nerverna jäklas med mig Jag har dessutom ingen som kan följa med mig till sjukhuset,visst jag är vuxen men det är en stor operation.

• Svar på tråden Operation på måndag och jag är nervös
  • Anonym (scary)

En dag närmare *suck*

• Anonym (lycka till)

Kram på dig. Förstår om du är orolig, det skulle jag också vara MEN jag är säker på att det kommer gå såååå bra!

• Anonym

Anonym (lycka till) skrev 2009-02-28 15:13:19 följande:

Kram på dig. Förstår om du är orolig, det skulle jag också vara MEN jag är säker på att det kommer gå såååå bra!
    be om en lugnande tablett innan, jag krävde att få det o fick en oxiscand tror jag dom heter kan lova att min dödsångest va ett minne blott!!! jag har opererats mååååånnnnnggggga gånger o det har inte hjälpt mej att slippa narkosskräck!!! säger bara piller tack!
  • Anonym (scary)

Jo jag får alltid en lugnande tabeltt,det är såna man känner sig full utav me like men det biter inte så mkt på mig. Sist jag fick denna tabeletten fick min läkare följa med mig på dass för jag var så "full" att jag ramla i stort sett varje steg jag tog så dom var rädda att jag skulle ramla inne på toa.

Jag har varit sövd 3 ggr i samband med skrapningar men det är ju över på 10 min detta är en operation på 6 timmar

Jag tror och hoppas med det kommer gå bra

• Anonym (lycka till)

får jag fråga vad för sorts operation det är? tänkte eftersom den tar 6 timmar...

• Anonym (scary)

Kort och gott så ska dom bygga upp hela mitt höger öra. Jag har alltså ingen trumhinna,ben eller någonting i den.

Jag är hörselskadad så jag har fått gå igenom många operationer. Denna operationen är i hopp om att jag kankse kan få en bättre hörsel sen genom att använda en apparat i det örat vilket jag INTE kan nu för då kommer min sjukdom tillbaka som kallas Benröta och det är inte bra och den är farlig och kan i värsta fall vara dödlig.

• Anonym (scary)

Jag har en apparat nu med men inte i öronen utan en sån sk benförankad hörapparat dvs som sitter i skallbenet bakom örat

• Anonym (lycka till)

jaha okej, måste du göra flera operationer efter denna ? eller är det här sista? håller tummar och tår för att allt går bra.

• Anonym (scary)

Det vet vi aldrig faktiskt om detta är sista gången. Den här sjukdomen kan komma tillbaka ändå och då krävs operation för att ta bort den.

Jag gjorde min första operation som 2 åring så jag tror inte det är över riktigt men det är inte lika ofta jag opereras nu som när jag var mindre.

Tack för tummarna

• Anonym (scary)

Idag har jag städat hela lägenheten och sådär så det är gjort. Jag är så glad över min pojkvän som ska ta hand djuren denna vecka då jag inte får göra något ansträngande.

Men nu grinar man nästan för man är så nervös

• Anonym (scary)

Nu är jag hemma äntligen och allt gick bra men fasen vad ont man har

• Anonym (lycka till)

Härligt att höra att det gick bra:) kram på dig!

• Anonym (scary)

Om det gick bra vet vi inte än,jag ska till läkaren imorgon och kolla men operationen gick över förväntan i allafall så jag är ganska säker på att det ser bra ut imorgon.

• Smulan87

Hör du bättre? :)

BF 11Juni 2009
  • Anonym (scary)

Nej vi byggde upp örat för jag ska kunna ha en vanligt hörapparat i det som tillägg för den jag redan har så jag ev kan höra bättre med den.

Nu har jag ju skydd för örat då dom skurit upp hela örat,massor stygn bakom det och sen har jag ju massa krompresser osv i örat nu som jag hoppas dom tar bort imorgon eller om dom bara ska byta dom vet jag inte riktigt.

Svar på tråden Operation på måndag och jag är nervös