• allt och lite till

vad kan era bebisar vid 11 månader?

hejsan!
    min son är snart 11 månader och han kan inte äta välling skälv ur nappflaskan(vägrar hålla i den)
    så vi får flask mata han för han vill inte skälv.
    och han kan inte äta kex eller rån (han vill bara inte)
    sen kan han inte gå eler ställa sig upp.
    han går i gåstolen än....
    han kryper knappt(börjat nu mkt den senaste veckan)
    han kan inga ord.
    vad *ska* dom kunna vid denna ålder?
    vad kan era bebisar?
    mvh//Johanna

• Svar på tråden vad kan era bebisar vid 11 månader?
  • meshido

Magnus är 11 månader nu och har krypit i en månad. Han börjar ställa sig upp, men bara när han ser nåt som han vill. Prata kan han inte än. Det enda han gör är att "skälla" när han inte får som han vill. Då hör man dededede och såna konstiga ljud. Han håller nappflaskan själv, äter vanlig mat med oss och älskar kex.

Jag vet faktiskt inte vad barn i den ålder ska kunna. Vår dotter var lite senare med allting, men nu har hon satt fart och har kommit ikapp andra barn i den ålder.

Jag tror att alla barn är olika och man kan inte säga att ett barn inte är normalt när det inte kan det och det. De behöver sin tid.

• Annaïck

min kille kunde krypa, gå utefter möblerna, säga mamma, hålla nappflaskan själv, men äter mycket dåligt pga förstoppning. Vill mest ha nappflaskan

• sonen08

min son är väldigt sen. vid 11 månader hade han lärt sig precis o krypa. ställa sig upp och så var lite vingligt. Nu är han snart 1 år och han kan säga mammamammama, men han säger mamma till allt nu även sin pappa.och nänänänänä, och O- ljudet är mycket han använder o sen kan han ju skälla på sitt "språk" då. men kan inte mera än så

• sonen08

han kan nu hålla i flaskan ibland o äta själv vissa dagar får vi mata han med flaskan. kex äter han väl då o då själv.

• Hummelina

Min dotter är 11 månader om 1 vecka. Hon har ålat sen hon var 8,5 månad så jag börjar tvivla på om hon kommer krypa alls. Verkar inte förstå att hon ska upp på knäna liksom. Från sittande drar hon sig mot möbler och gillar att stå men det är väldigt vingliga steg om hon ska försöka gå längs möblerna. Men hon kan gå om man håller henne i armarna. Hon har sagt pappa och tack vid något enstaka tillfälle men har annars snöat in på ordet oj, som hon nu använder hela tiden. Låter väldigt roligt Dricker ur pipmugg själv men äter inte själv och håller inte flaskan själv. Vi har iofs inte övat på det så mycket heller.

♥ Världens finaste 080404 ♥
  • monsken87

sonen blev 11 månader nu den 27e februari:) han ålade fram tills han var 10.5 månader då började han att krypa:P han har kunnat ställa sig upp mot möbler sen han var ca 8a månader, nu går han längst möbler och klättrar ÖVERALLT....

man kan inte släppa han med blicken för 2 sek ens....*suck* hoppas han inte börjar gå än på iaf 6 mån^^ haha nej då:P

han kan hålla nappflaskan så länge han vill dricka...men sen vänder han på den oftast och får allt över sig ist...

han kan äta med fingrarna och kex älskar han=)

men han kan inte äta själv med sked än...men d e på inlärning:) han kan inte gå än heller men han kan säga

dä=där
    pappa
    mamma
    ampa=lampa
    brumbrum=bil
    namnam=mat
    nej!

det där nej lärde han sig för någon dag sen..så nu älskar han det ordet..:P

Elias våran solstråle 2008-03-27
  • kvinna 86

min dotter blir 11 månader om några dagar

hon kan:
    krypa resa sig mot möbler
    gå längs med möbler samt med gåvagn
    säga hej, mamma och där (det är inget joller utan riktiga ord)
    peka när man frågar var lampan, munnen, näsan är osv
    gör några av rörelserna till imse vimse spindel och klappa klappa kaka
    klappa och vinka "på kommando"
    dansar till musik
    kan äta lite själv med händerna (men hala grejer går inte så bra)
    kan dricka själv ur pipmugg (men gör det bara ibland)
    hon härmas väääligt mycket, kan härma både ljud och rörelser
    hon står själv korta stuner. om hon håller i tex en påse, tidning eller vad som så står hon längre (antar att det är för att hon tror att hon har ett stöd som hon håller i )

• ninnione

min dotter på lite drygt 11 månader kan

-krypa sen 5 månader drygt
    - ställa sig upp mot möbler o gå längstmed sen 6 månader
    -går efter läragåvagn o om man håller henne i händerna
    -säger mamma, titta o där....pekar gärna med fingret o säger titta o vill att man säger namnet på saken
    -när vi frågar efter lampa, hunden eller pappa så vet hon vad det är.
    -klappar o vinkar på kommando (låter som hon är en hund..:P)
    -stå själv korta stunder, men bara när hon glömmer bort sig
    -ta sig ner säkert från säng/soffa
    -hejare på pincettgreppet

vad hon däremot inte gör är:
    -äter absolut itne med sked lr likande själv, plockar från bordet gör hon däremot
    -kan inte hålla i nappflaska eller pipmugg själv utan det får man hjälpa till med.

• Missisbit

Hej *Allt och lite till*!

Vill bara säga att barn är så olika och utvecklas olika så jag tycker
    inte du ska oroa dig....

Kram! 

Svar på tråden vad kan era bebisar vid 11 månader?