• Anonym

varma koppen ....diet?

har funderat på om man kan använda varma koppen som en diet ? den är ju betydligt billigare än cambrigde och nutrilett... så jag undrar om ngn prövat det ? Eller det kanske är helt olika innehåll , så man kanske går upp i vikt istället??

• Svar på tråden varma koppen ....diet?
  • La Lola

Snarare blir du nog undernärd om du ska leva på varma koppen....

*mamma till Alma 8 år, BF med nr 2; 10 mars.
  • linjes

Anonym skrev 2009-02-28 09:03:14 följande:

har funderat på om man kan använda varma koppen som en diet ? den är ju betydligt billigare än cambrigde och nutrilett... så jag undrar om ngn prövat det ? Eller det kanske är helt olika innehåll , så man kanske går upp i vikt istället??
    Varma koppen är ju bara pulver o innehåller inget av dom näringsämnena som pulverdieterna har
    Så stort nej
  • Schnooglewookiemush

Du kanske lyckas med att gå ner i vikt...
    Men du får med all säkerhet inte i dig det du ska och borde få i dig. Du kan nog räkna med att få ont i huvudet och att du blir lättirriterad. När du börjar äta riktig mat igen lär du gå upp i vikt snabbt som attan.
    Ingen bra metod alltså.

• levina

Vad tror du händer sen när du äter riktig mat igen? Då går du upp. Som tidigare nämnt- näring...

Gör egen mat. Motion.

Kolla innehållsförteckningen på soppor mm, oavsett märke och syfte- ingen rolig läsning.

Sök recept på tasteline.com, arla.se...recept.nu...osv.

• linjes

Det är bättre med långsam viktnedgång med mat regelbundet, motion o träning istället för snabb där du ändå går upp allt

• hanna elise

Jag tror att en varmakoppen påse tilsammans med en vitamin/minaral-tablett är samma sak som en nutrilett-påse. Fast betydligt billigare;)
    Däremot så tror jag att inget av det är bra eller i längden hållbart för en lyckad viktminskning.

• Anonym

Gör i så fall egna soppor istället. Bättre näringsvärde och inte massa konstiga tillsatser.
    Finns massa att laga:
    Spenatsoppa
    Köttsoppa
    Grönsakssoppa
    Minestronesoppa
    Linssoppa
    Sparrissoppa
    Fisksoppa
    Potatis o purjosoppa
    Löksoppa
    mm

Svar på tråden varma koppen ....diet?