• Anonym

Vart ringer jag om jag vill boka abort? Och hur går det till?

Vart ringer man om man vill beställa en tid för abort?

Hur går det till när man gör en abort?

Jag har två barn sen innan. Jag är i vecka 6 (5+3)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-28 10:22
    Kan men få en p-stav insatt av dom när aborten är genomförd?

• Svar på tråden Vart ringer jag om jag vill boka abort? Och hur går det till?
  • Anonym

Man ringer te vårdcentralen, får gå till barnmorskan som gör ett gravtest och sen bokar hon tid på sjukhus för abort.

Beror på vilket sätt du väljer att göra aborten på antigen kirurgisk eller medicinsk. Kirurgisk innebär att de skrapar medicinsk är att man tar 2 tabletter sen får man komma tillbaka och ta några tabletter till för att få en blödning.

• Anonym (J.G)

Jag ringde SESAM mottagningen på mitt sjukhus och bokade tid. Du kommer få göra en kirurgisk abort och när jag gjorde min fick jag en tablett först som man fick föra in mellan benen den skulle värka ett tag sen blev jag sövd och skrapad. Allt tar ca en halv dag.

• Anonym

Kan man inte ringa direkt till sin gynekologiska mottagning på sjukhuset???

• Anonym

ring till kvinnokliniken så får du tid på ul för att de ska se hur lånt du har gått och pratar ni om vilken sorts abort du vill göra.

• Anonym

Jag ringde till mvc där gjorde dem ett grav test och sedan blev jag skickad till en kurator på kvinnokliniken, där jag fick prata om mig och bli mer säker på vad jag ville sedan satte hon upp mig för en tid för abort det tog nästan 2v så det var lite jobbigt att vänta så länge, så ett råd är beställ tid så fort du har bestämt dig annars kan det ta tid, jag tror det tog nästan 2v innan jag fick komma till kuratorn med.
    Lycka till!

Svar på tråden Vart ringer jag om jag vill boka abort? Och hur går det till?