• nassepånken

Annan diskbänk till ikea-kök?

Vi ska köpa ikea-kök, men de har tyvärr inga diskbänkar, bara hoar. Problemet är att ikeas kök är byggda för 62 cm bänkskivor och inte 60 som resten av världens kök. Jag vet att det finns många som har riktiga diskbänkar i ikea-kök, hur har ni löst det?

• Svar på tråden Annan diskbänk till ikea-kök?
  • Emerun

Hur lång diskbänk vill ni ha då? Ikea har två st modeller som är 135cm långa.

• nassepånken
    Svar på #1
    Emerun skrev 2009-02-28 10:41:09 följande:
    Hur lång diskbänk vill ni ha då? Ikea har två st modeller som är 135cm långa.
    jo, men dels har de bara en ho, ingen kant, och de är 67 cm djupa (till fristående kök)

De har haft en diskbänk som passade, men den hade också bara en ho, och är bortplockad från hemsidan eftersom den inte går att få tag i.
  • Pappa G

De flesta sätter nog en vanlig 60 cm diskbänk och lever med differensen (som beroende på val av bänkskiva inte alltid upplevs särskilt markant).

• nassepånken
    Sencha skrev 2009-02-28 10:43:35 följande:
    Vi har liknande funderingar. Jag tror det går att specialbeställa även diskbänkar. www.franke.se/produkter/index.php...
    Visst går det (även om beställningsverktyget är uselt), men det kostar några tusenlappar mer än de 60-bänkar jag tittat på.

våran diskbänk kommer inte att vara på en vägg där det inte alls sitter någon bänkskiva, jag får helt enkelt försöka fantisera ihop hur det ser ut när bänkskivan på en vägg sticker ut längre än diskbänken på den andra.
Svar på tråden Annan diskbänk till ikea-kök?