• Jesslan

matförgiftning eller magsjuka?

gör en chansning här eftersom vi har mycket liten erfarenhet av magsjukor.

vi åt pizza igår dottern åt med tonfisk,detta var ungefär vid 17 tiden. Kl 19 när hon skulle lägga sig var hon lessen hon hade onnt i magen.Somnade vid halv 9 och kl 0.00 blaska det till i sängen hon kräktes rätt ut på sin kompis som låg och sov brevid i hennes ansikte och hon vaknade inte ens(kompisen alltså)
    vi fick upp barnen och duschade av dom sen satt jag och dottern och kollade tv i soffan hon somnade för att vakna igen kl 3 ont i magen så hon inte kunne ligga still sen kom det kräk igen inte alls mycket men det var många försök vilket tog på krafternadrack lite cola och Somnade sen om och vaknade vid 7, drack mer cola vatten och proviva även ätit några ostbågar(säj inget jag vet) har inte ont i magen och mår inte heller illa, pigg men uttråkad efter som hon inte har nåt att göra.Trött som en gris men det är inte så konstigt. Vi tror att det kan vara pizzan men jag har fobi mot magsjuka så jag sitter med världens ångest idag livrädd för attt det ska vara nåt som smittar. har barn väldigt ont i magen vid magsjuka?? Ska försöka få ut henne lite sen och ev åka pulka så vi får lite friskluft.

• Svar på tråden matförgiftning eller magsjuka?
  • MammaHela

Hmm magsjuka kan vara trixigt.

men vid matförgiftning brukar man väl ha jätteont i magen?

sen tycker jag att cola och ostkrokar var jättebra frukost efter en kräkning, det brukar rekomenderas cola och chips för att man ska få i sig salt, socker och fett som kroppen behöver.

Hela kyrkogårdarna är fulla med folk som var oersättliga. Och jorden snurrar fortfarande...
  • Jesslan

oki nu vet jag inte om du är sarkastisk eller hur jag ska tolka det men avslagen cola har man alltid hört.

• Blyger

Svårt att säga... men ta det säkra före det osäkra och håll barnet från andra i inst 48 timmar för att inte smitta andra..

• Jesslan

ja absolut det som är jobbigast är ångesten man sitter med

• MammaHela
    Jesslan skrev 2009-02-28 10:45:06 följande:
    oki nu vet jag inte om du är sarkastisk eller hur jag ska tolka det men avslagen cola har man alltid hört.
    nej nej inte ett dugg sarkastisk.

Tycker att det var en bra frukost efter en natt med kräkningar, alltså hon fick säkerligen i sig det som behövdes, socker, salt och fett.. det som kroppen behöver efter en natt med kräkingar.
    Jesslan skrev 2009-02-28 10:47:19 följande:
    ja absolut det som är jobbigast är ångesten man sitter med
    MMm ångesten vet jag hur det är med, jag har fått ångestdämpade att ta vid såna tillfällen. Det funakr faktitst över alla förväntningar, jag kan tom äta mat under dessa tider.
    Hela kyrkogårdarna är fulla med folk som var oersättliga. Och jorden snurrar fortfarande...
  • Jesslan

ja jag stod med sobrilen i högsta hugg igår kväll men beslöt mig för att inte ta någon har klarat mig än så länge fast jag mår riktigt skit, jag misstänkte att det inte var nåt sarkastiskt men hey vi är ju på FL så man vet aldrig.Hon har iallafall fått behålla det hon stoppat i sig sen kl 3 inatt det är ju positivt
    nu tjatar hon om att gå ut så jag får väl ta tag i det klistra på colgateleendet och låssas som inget. ska givetvis inte ta hem henne till någon eller utsätta någon annan för att riskera att bli sjuka men ute i friska luften kan man ju vara. Tack för svaren alltid skönt att veta att det finns fler som har skräck

• AlvaLovisa

Vid matförgiftning brukar man väl spy ca 4 timmar efter att man ätit, med eller utan diarré. Så fort den dåliga maten är ute ur systemet brukar det gå över vad jag vet.

• Jesslan

chrissepisse skrev 2009-02-28 11:08:31 följande:

Jag tycker det låter som magsjuka och skulle hålla barnet inomhus resten av helgen.
    om hon vill gå ut och hon är pigg så varför skulle jag inte släppa ut henne hon både äter och dricker och håller på att dö i tristess.kan inte tvinga en aktiv 5 åring att vara inne hela helgen
Svar på tråden matförgiftning eller magsjuka?