matförgiftning eller magsjuka?
gör en chansning här eftersom vi har mycket liten erfarenhet av magsjukor.
vi åt pizza igår dottern åt med tonfisk,detta var ungefär vid 17 tiden. Kl 19 när hon skulle lägga sig var hon lessen hon hade onnt i magen.Somnade vid halv 9 och kl 0.00 blaska det till i sängen hon kräktes rätt ut på sin kompis som låg och sov brevid i hennes ansikte och hon vaknade inte ens(kompisen alltså)
vi fick upp barnen och duschade av dom sen satt jag och dottern och kollade tv i soffan hon somnade för att vakna igen kl 3 ont i magen så hon inte kunne ligga still sen kom det kräk igen inte alls mycket men det var många försök vilket tog på krafternadrack lite cola och Somnade sen om och vaknade vid 7, drack mer cola vatten och proviva även ätit några ostbågar(säj inget jag vet) har inte ont i magen och mår inte heller illa, pigg men uttråkad efter som hon inte har nåt att göra.Trött som en gris men det är inte så konstigt. Vi tror att det kan vara pizzan men jag har fobi mot magsjuka så jag sitter med världens ångest idag livrädd för attt det ska vara nåt som smittar. har barn väldigt ont i magen vid magsjuka?? Ska försöka få ut henne lite sen och ev åka pulka så vi får lite friskluft.