• AoO

Vad tycker ni om att "fylla år"?

Eller att "fira sin födelsedag" som jag envisas med att säga!

Är det kul att få bli extra uppmärksammad?
    Hatar ni tanken på att bli ett år äldre? Eller rentav firar ni det faktum att ni fått bli ett år äldre?

Läste nyss detta på ab:

www.aftonbladet.se/wendela/article4524929.ab

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-28 11:03
    Tänkte alltså mer på den "psykologiska biten!

• Svar på tråden Vad tycker ni om att "fylla år"?
  • AlvaLovisa
    deprimerande artikel. Älskar att fylla år, då får man ju glufsa tårta ohämmat
  • AoO

AlvaLovisa skrev 2009-02-28 10:58:30 följande:

deprimerande artikel. Älskar att fylla år, då får man ju glufsa tårta ohämmat
    Ja, visst var det!

Japp, tårtglufsande är ju helt underbart!
  • Disela

I år glömde jag bort min födelsedag.. Jag fyllde 23 den 26/2 och hade inte en tanke på det. Jag känner inte att det är speciellt viktigt. Imorgon (söndag) ska vi bara ha en enkel fika för familjen här hemma, inget speciellt och jag vill inte ha massa uppmärksamhet och presenter. Det var roligare när man var barn. Då låg jag vaken länge innan mamma/pappa kom in och sjöng. Nu är jag glad om jag får en timmes sovmorgon! Så nej, mig behöver man inte fira.
    Fick dock världens dumdermiddag av sambon igår. Var på en fin restaurang i Stockholm utan dottern. Fick sovmorgon i morse och nu har han åkt för att hämta tjejen. Det var en underbar present!

• Batseba

Jag tycker oftast det är roligt att fylla år, men i år ska jag nog hoppa över det, har bestämt mig för att vara 29 i några år till.
    Har nog en liten 30-års kris

• Mulliga mamman80

Fyller 29 år idag, men får ingen uppvaktning alls, inte ens tårta!

• Gremlin666

Jag firar alltid min födelsedag

Jag köper presenter till mina föräldrar och bjuder dem på tårta, min syster får också vara med.

Det är självklart för mig att det är föräldrarna man ska fira, inte tvärtom.
    Har gjort det sedan jag började tänka själv i 10-årsåldern nångång och det har blivit en fin tradition även ifall mina föräldrar fortfarande har lite problem med mitt sätt att se på saken

• Sencha

Det är kul att fylla år! Frukost på sängen, tårta, lite extra ompyssling - bara trevligt

0401 & 0807
  • AoO

Gremlin666 skrev 2009-02-28 11:07:04 följande:

Jag firar alltid min födelsedag Jag köper presenter till mina föräldrar och bjuder dem på tårta, min syster får också vara med.Det är självklart för mig att det är föräldrarna man ska fira, inte tvärtom.Har gjort det sedan jag började tänka själv i 10-årsåldern nångång och det har blivit en fin tradition även ifall mina föräldrar fortfarande har lite problem med mitt sätt att se på saken
    Hur tänker du då? (va gulligt!)
  • AoO

Mulliga mamman80 skrev 2009-02-28 11:04:55 följande:

Fyller 29 år idag, men får ingen uppvaktning alls, inte ens tårta!
    Från mig får du i alla fall ett Stort grattis på födelsedagen!
  • Mulliga mamman80

AoO skrev 2009-02-28 11:28:47 följande:

Mulliga mamman80 skrev 2009-02-28 11:04:55 följande:
    Från mig får du i alla fall ett Stort grattis på födelsedagen!
    TAck så mycket!
  • Eisa

Jag tycker det är ascoolt att fylla år. En ny ålder liksom. Det är uppfräschande. Vet inte om jag kommer känna likadant när jag fyller 77 osv. Men jag hoppas jag slipper bli en sån där som "Nej mig ska ni inte fira, jag blir så gammal"

12.34
  • Burberry

Nej, jag gillar inte att fira min födelsedag. Jag är nu snart 32 år och senast jag firade var när jag blev myndig. Dock gillar jag sött så jag unnar mig gärna en bakelse eller tårta, men det gör jag alltsom oftast annars också, utan speciella orsaker..

• Mirakel händer

Visst gillar jag att bli firad men ändå inte.

Det beror på att jag saknar en del av den närmsta släkten vid dessa dagar. Det är så att jag ej har någon kontakt med min mamma. Å, mina syskon är det si oxh så med också. De tycker att ennan ska komma jämt, men de behöver inte komma till oss.{#lang_emotions_frown}

Iår skulle jag vilja slippa. Men jag vet att många andra vill fira mig när jag fyller 35 i maj. Det är makens släkt och goda vänner och gamla kollegor.

• AoO

Eisa skrev 2009-02-28 11:31:25 följande:

Jag tycker det är ascoolt att fylla år. En ny ålder liksom. Det är uppfräschande. Vet inte om jag kommer känna likadant när jag fyller 77 osv. Men jag hoppas jag slipper bli en sån där som "Nej mig ska ni inte fira, jag blir så gammal"
    Ja, det hoppas jag med!
  • Gremlin666

AoO skrev 2009-02-28 11:27:52 följande:

Gremlin666 skrev 2009-02-28 11:07:04 följande:
    Hur tänker du då? (va gulligt!)
    Det är mina föräldrars förtjänst att jag finns och det borde jag fira, tycker att det passar jättebra på årsdagarna.
    Men visst, de tycker som jag skrev innan att det är ett lite... hmmm... udda sätt att se det på men jag känner att varför är det JAG som ska firas, JAG har ju inte gjort någonting, det är ju DE som skapat en människa
Svar på tråden Vad tycker ni om att "fylla år"?