• Mammatilltretroll

Hjälp, har jag förstört vår plasma TVskärm? Torkat med lcdrengöringstrasa och nu är den flammig...

Vi har en Panasonic Plasma TV och skärmen var lite kladdig så jag skulle rengöra den..
    Tog de rengöringsservetter vi har för datorn - en blöt trasa och en torr luddfri och trodde att det skulle funka bra..

Men ack så fel jag hade!! Skärmen är helt flammig och jag misstänker att jag förstört den!!

Jag läste någonstans att man ska få en rengöringstrasa med när man köper TVn men det fick inte vi..

Kan man få bort det flammiga och isåfall... hur?

Hjälp!!

• Svar på tråden Hjälp, har jag förstört vår plasma TVskärm? Torkat med lcdrengöringstrasa och nu är den flammig...
  • BaraPyssel

Har du ingen microtrasa hemma. Man kan köpa sådana på t ex Ica Maxi i 4-pack. Det finns en i det här 4-packet som är bra till tv'n, bara vatten och trasan.

Själv kör jag oftast förnsterputs

• c0ol

De flesta plasma har en vanlig glaskiva så den går ju att putsa med fönsterputs, men det som man då förstör är det dammavvisande skyddet som finns.

• Pedero

Precis som cool säger så är det bara att dra av med fönster/glasputs och torka ordentligt efterråt. Panasonic har en antireflexbehandlad plexiskiva.

• helenasthlm

ta diskmedel det funkar bra de å

• Pedero
    helenasthlm skrev 2009-03-02 13:56:23 följande:
    ta diskmedel det funkar bra de å
    Diskmedel har en förmåga att lämna en fetthinna efter sig.
Svar på tråden Hjälp, har jag förstört vår plasma TVskärm? Torkat med lcdrengöringstrasa och nu är den flammig...