Baka muffins med bara potatismjöl?
Går det?
Släkten kommer om två timmar, å ena kusinen är glutenallergisk (föll bort totalt vid planeringen). Är det någon som testat? Eller som vet ändå?
Går det?
Släkten kommer om två timmar, å ena kusinen är glutenallergisk (föll bort totalt vid planeringen). Är det någon som testat? Eller som vet ändå?
nä, det kan man väl inte göra? inte samma grej liksom..
Kanske inte?
potatismjlök är liksom mer en sträkelse än mjöl så det går nog inte. Är hon jätte glutenallergisk?
Havregryn innehåller inte så mycket gluten och vissa glutenallergiska kan äta tex chokladbollar eller havreflarn.
annars kan du baka dessa, fast det krävs en tripp till affären..
www.dagensmuffin.se/show.pl
Nej det går verkligen inte.
Jodå, jag har ett recept på det någonstans. Vänta så ska jag kolla.
Hmm.. Jo, det får nog bli en tripp till affären.
Tack för hjälpen!
Nej, det var även en dl vetemjöl i det receptet.
Du får väl helt enkelt söka på nätet. Kolla celiakiförbundets hemsida om där finns något tips.
Om du söker på glutenfria muffins recept på google så kommer det upp massor. Har du mandel hemma så är detta ett alternativ:
Tillagning
10 st
2 dl sötmandel
200 g smör
2 dl socker
2 stora ägg
2 dl kokosflingor
2 tsk bakpulver
2 dl potatismjöl
2 dl mjölk
Kör mandeln i matberedare med kniv tills den är mycket finfördelad. Lägg i smör och socker och kör tills det blir vitt och poröst. Tillsätt äggen ett i taget, kokosflingor, bakpulver, potatismjöl och sist mjölken. Kör till en slät smet. Skeda upp i stora formar som oljats lite. Grädda i 200 grader i ca 20 min. Servera som dom är eller med vispad grädde och färska bär.
Kokostoppar är glutenfria! Det går säkert lätt att googla fram ett recept!