• elektra1

ritning på barnsäng?? Har någon gjort en egen säng?

Hej.
    Känner mig lite kreativ och skulle vilja göra en barnsäng till min son.
    De häftiga sängarna med bilar, brandbilar och sådant är så dyrt.
    Så jag skulle vilja prova på att göra något eget.

Är det någon som har gjort något sådant?
    Eller vet ni om det finns någon beskrivning någonstans på nätet där man kan kika
    för tips?

• Svar på tråden ritning på barnsäng?? Har någon gjort en egen säng?
  • Calles matte

Min man har byggt en säng till vår son. Jag ritade och han byggde. Den blev jättefin, men det är en "vanlig" säng med lådor under och inte en bilsäng eller nåt sånt, så det kanske inte var vad du var ute efter?

• elektra1
    Calles matte skrev 2009-02-28 14:13:00 följande:
    Min man har byggt en säng till vår son. Jag ritade och han byggde. Den blev jättefin, men det är en "vanlig" säng med lådor under och inte en bilsäng eller nåt sånt, så det kanske inte var vad du var ute efter?
    Helst en lite annorlunda säng. Men ska kika in i ditt galleri för att titta på sängen
  • Pormoicheia

Sambon har byggt en som ser ut som ett litet hus.
    På övervåningen är själva sängen och sen så är undervåningen som en koja.

Hur gammal är sonen och hur händig är du/sambon/den som ska bygga?

No poo is da shit
  • elektra1
    Pormoicheia skrev 2009-02-28 22:34:56 följande:
    Sambon har byggt en som ser ut som ett litet hus.På övervåningen är själva sängen och sen så är undervåningen som en koja.Hur gammal är sonen och hur händig är du/sambon/den som ska bygga?
    sonen blir 2 år om några veckor. Han har en gammal växa säng från 40 talet nu. Den knakar så väldigt, så vi vill ha nåt annat.
    Det är jag som ska bygga den. Klarar nog av att såga, spika,mäta, måla iallafall.
    Får säkert lite hjälp också om det skulle behövas.
  • Pormoicheia

en grej vi var inne på var att köpa en liten båt/eka och hel enkelt göra om den till säng.
    Fixa en liten piratflagga och kanske bygga ett litet utkikstorn typ.

Enkelt men ändå lite häftigt.

Jag vet att jag ramlade över någon sida förut med massa häftiga sängar men hittar den inte nu.

Gillar han något speciellt?

No poo is da shit
  • elektra1
    Pormoicheia skrev 2009-02-28 22:45:17 följande:
    en grej vi var inne på var att köpa en liten båt/eka och hel enkelt göra om den till säng.Fixa en liten piratflagga och kanske bygga ett litet utkikstorn typ.Enkelt men ändå lite häftigt.Jag vet att jag ramlade över någon sida förut med massa häftiga sängar men hittar den inte nu.Gillar han något speciellt?
    vad häftigt med en båtsäng!  Han gillar brandbilar, bilar, flygplan, och även båtar.
  • Pormoicheia

fördelen med en båt är ju att du har grunden s.a.s.
    Den skulle ju bara behöva stadgas så den inte "kantrar" och lite fler rbödor för att stödja madrassen, men det är väl kanske inte det lättaste att hitta en gammal eka...

No poo is da shit
  • elektra1
    Pormoicheia skrev 2009-02-28 22:55:20 följande:
    här finns det mer:www.sweetdreambed.com/gallery.htmSkithäftiga var dem!!!
    oj vilka läckra sängar. Djungeltemat skulle passa perfekt. Han har ett sådant rum.
    Elefanten skulle också passa.
    Tack för länkarna. Ska fundera lite på vad vi ska göra.
  • Pormoicheia

Lycka till med sängbyggandet!

No poo is da shit
Svar på tråden ritning på barnsäng?? Har någon gjort en egen säng?