• minängel

Gluten ch laktosfri tårta. HJÄLP!!!!

Är det någon som har tips/recept på en gluten och laktosfri tårta?

• Svar på tråden Gluten ch laktosfri tårta. HJÄLP!!!!
  • MBert

Mitt spontana tips är att köpa Almondys dajmtårta. Kanongott och glutenfritt. Jag vet dock inte om den är laktosfri men jo det tror jag, för den bjöd vi på efter rekommendation av/till en av våra gäster som är både gluten- och laktosintolerant.
    Fast du vill kanske hellre baka själv?

• Barbabok

Marängbottnar och fyllning av vispgrädde/krossad dajm är gott, garnera med kiwi.

Jag är med parvel, BF 090227
  • Barbabok
    wero73 skrev 2009-02-28 18:23:38 följande:
    Marängbottnar och fyllning av vispgrädde/krossad dajm är gott, garnera med kiwi.
    Får bli låglaktosgrädde då, alt. havregrädde
    Jag är med parvel, BF 090227
  • AlvaLovisa

Marängtårta (2 bottnar), mellan lägger man vaniljkräm på laktosfri mjölk (godast om man gör själv skulle jag tro), överst laktosfri vispad grädde och hallon.

• AlvaLovisa
    Svar på #5
    Glömde, skivad banan på vaniljkrämen också
  • minängel

Hur gör man mandelbotten?

Nä jag köper gärna just den tårtan, har 2 tårtor till att göra + soppa till minst 20 pers (har bjudit 40st). Ska ha dop på lördag.
    Almondys dajmtårta, ska kolla upp den nästa gång jag är och handlar.

• MBert
    Svar på #7
    Vi dekorerade Dajmtårtefatet med färsk frukt och serverade laktosfri vispgrädde till. Succé.
  • skorpionen80

Gör moccarullen längst ner på denna sidan:
    www.alltforforaldrar.se/forumarchive/forums/viewArticles/42/2785982

Jag bara äääälskar den, åt den första gången under tiden jag åt glutenfri mat, och nuförtiden (äter bara laktosfritt nu) återkommer den ofta. Den är ofantligt god!

Kan även tillägga att jag tröttnade rätt mycket på Almondys tårtor. Eftersom de är glutenfria och rätt goda så brukar de flesta bjuda på dem när det är fika/kalas!

Svar på tråden Gluten ch laktosfri tårta. HJÄLP!!!!