• sanna88a

min katt har haft av en klo och blöder

min katt kom nyss hem och då såg jag att han var blodig vid en klo och nr jag tittar närmare så har klon gått av till pulpan. vad kan jag göra?

• Svar på tråden min katt har haft av en klo och blöder
  • sanna88a

såg nu att det är två klor :'(

• 3 barns mamma84

Tvätta bort med blött vatten och kolla efter hur det går du behöver inte åka in på Djursjukhuset iaf om det inte är verkligen mkt blod detta kommer gå bra ska du se.
    Detta händer många katter
    Katten kommer slicka rent detta

• sanna88a
    3 barns mamma84 skrev 2009-02-28 19:22:02 följande:
    Tvätta bort med blött vatten och kolla efter hur det går du behöver inte åka in på Djursjukhuset iaf om det inte är verkligen mkt blod detta kommer gå bra ska du se. Detta händer många katter Katten kommer slicka rent detta
    åh tack. jag blev så orolig. han har nu fått börja gå ute igen efter att vi flyttat, så han kanske har bliit ivrig eller rädd för något och därför har de hänt så här med hans klor. jag skall tvätta rent, och hålla koll. ska hålla han inne också tills de har läkt, det är nog bäst.
  • 3 barns mamma84
    sanna88a skrev 2009-02-28 19:24:26 följande:
    åh tack. jag blev så orolig. han har nu fått börja gå ute igen efter att vi flyttat, så han kanske har bliit ivrig eller rädd för något och därför har de hänt så här med hans klor. jag skall tvätta rent, och hålla koll. ska hålla han inne också tills de har läkt, det är nog bäst.

Vi har två katter hemma hehe men inne katter.
    Hur mår din kisse misse nu då allt bättre ??
    kramma kissen från mina missar
  • sanna88a
    3 barns mamma84 skrev 2009-02-28 22:31:13 följande:
    Vi har två katter hemma hehe men inne katter. Hur mår din kisse misse nu då allt bättre ?? kramma kissen från mina missarhihi de ska jag göra jag tvättade rent klorna, sen ett tar efterår slickade han rent dem, och jag ser ingen blod på pälsen nu men om jag tar fram klorna så ser jag att båda två har gått av en bit innanför pulpan. hoppas att det läker fort så att han kan få gå ut igen. han har bara varit ute i några dagar, efter några veckors instängning, han var så glad för att få komma ut,och nu måste han vara inne igen :/
  • 3 barns mamma84
    sanna88a skrev 2009-02-28 22:43:03 följande:
    hihi de ska jag göra jag tvättade rent klorna, sen ett tar efterår slickade han rent dem, och jag ser ingen blod på pälsen nu men om jag tar fram klorna så ser jag att båda två har gått av en bit innanför pulpan. hoppas att det läker fort så att han kan få gå ut igen. han har bara varit ute i några dagar, efter några veckors instängning, han var så glad för att få komma ut,och nu måste han vara inne igen :/
    Så länge han mår bra och det inte är pulsen som blivit skadat så är det ingen fara alls att släppa ut honom igen
    Katter är väligt smarta djur
    Det är bara att ta ut honom han mår ju mättre att vara ute också att vara ute blir man snabbare bättre
    Det dröjer inte lång tid till klorna är långa igen.
  • sanna88a
    3 barns mamma84 skrev 2009-02-28 22:58:53 följande:
    Så länge han mår bra och det inte är pulsen som blivit skadat så är det ingen fara alls att släppa ut honom igen Katter är väligt smarta djur Det är bara att ta ut honom han mår ju mättre att vara ute också att vara ute blir man snabbare bättre Det dröjer inte lång tid till klorna är långa igen.okej, vad skönt får både honom och oss, då slipper man höra han pipa/skrika hela natten för att han vill ut ;D han trivs bäst ute. fast jag låter han ändå stanna inte inatt tror jag, så kollar jag klorna imorgon och om de ser okej ut får han gå ut :)
  • skorpionen80

Kolla om verkligen hela kon gått av. Annars kanske den tryckt in alt lämnat kvar lite rester och då kan det bli inflammerat. Syrran fick operera sin katt just pga att klon inte gick av helt, men han blev bra efter det!

• sanna88a

skorpionen80 skrev 2009-03-01 12:04:57 följande:

Kolla om verkligen hela kon gått av. Annars kanske den tryckt in alt lämnat kvar lite rester och då kan det bli inflammerat. Syrran fick operera sin katt just pga att klon inte gick av helt, men han blev bra efter det!
    okej när jag kollade så var de en bit kvar av båda klorna, men den biten är mörkröd.
  • sanna88a

när jag skulle kolla till hans klor nu så var den ena fin, medans den andra var svart och luktade illa:S kan det vara en infektion? de blöder inte eller så, tror bara de är torkat blod. försökte tvätta rent, men gick inte så bra.

• skorpionen80

sanna88a skrev 2009-03-01 21:46:59 följande:

när jag skulle kolla till hans klor nu så var den ena fin, medans den andra var svart och luktade illa:S kan det vara en infektion? de blöder inte eller så, tror bara de är torkat blod. försökte tvätta rent, men gick inte så bra.
    Jag hade åkt in för säkerhets skull. Om den skulle vara infekterad så läker det ju lättare ju snabbare man behandlar det.
Svar på tråden min katt har haft av en klo och blöder