• Anonym

Svamp/vårtor som ser ut som blomkål, på snoppen?

Min sambo (varit tillsammans i sex år) har fått två konstiga "utslag" på ollonet. Det ser nästan ut som blomkål?! Vad kan detta vara, svamp eller vårtor eller kanske något annat? Vi har som sagt varit tillsammans i sex år och kan någon könssjukdom ligga latent så länge eller har han varit otrogen tror ni?

• Svar på tråden Svamp/vårtor som ser ut som blomkål, på snoppen?
  • Längtar efter tredje

Låter som könsvårtor av något slag. Kondylom?

• Anonym

Låter som kondylom. Kan ligga latent i många år, vissa får aldrig symptom. Man kan smitta andra trots att man inte har symptom. Ofarligt för killar, men om vårtorna inte försvinner kan läkaren ta bort dom.Han bör såklart ändå söka upp en läkare för att fastställa diagnos.

• Anonym

Tack för snabba svar! Googlade precis på kondylom o det ser ut ungefär så. Faan!!! Men kan det verkligen ligga latent så länge?

• Längtar efter tredje

Ja, kondylomviruset är liksom kroniskt och kan ligga latent länge. Men läs på och informera dig via internet!!

• Längtar efter tredje

Kan ju komma från dig också....

• Anonym

Anonym skrev 2009-02-28 21:11:41 följande:

Tack för snabba svar! Googlade precis på kondylom o det ser ut ungefär så. Faan!!! Men kan det verkligen ligga latent så länge?
    Det är inte hela världen TS. Det är ett väldigt vanligt virus..
  • Anonym (haft det)

Jag hade kondylom när jag var tonåring. Tog bort det med pensling.
    När jag blev gravid ca 7 år senare fick jag ett nytt utbrott, så nog kan det ligga latent länge!

• Anonym
    Svar på #5
    Längtar efter tredje skrev 2009-02-28 21:17:25 följande:
    Kan ju komma från dig också....
    Visst kan det vara så, men när vi blev tillsammans (då hade han en liten typ fettkula under ollonet) så sa han att han hade haft den där "kulan" länge. Nu när jag googlade såg jag kondylomvårtor som såg ut precis så!

Hur pass smittar det via oralsex? Är orolig att jag har fått det i munnen o kanske smittar barnen när jag pussar på dem...
  • Anonym

Behöver inte vara kondylom.
    Min gubbe hade nått liknande, har var å kollade upp dom å dom sa att det är nått liknande "födelsemärke".

• Anonym
    Svar på #9
    Anonym skrev 2009-02-28 22:05:51 följande:
    Behöver inte vara kondylom.Min gubbe hade nått liknande, har var å kollade upp dom å dom sa att det är nått liknande "födelsemärke".
    Tack för uppmuntran! Känns sååå sunkigt att ev ha fått en könssjukdom för första gången i livet, vid 34 års ålder o i ett långt förhållande! Sambon har aldrig varit en sån kille som "ligger runt" heller så han är den sista i världen jag trodde skulle smitta mig... Så jag hoppas verkligen att det inte är kondylom!
Svar på tråden Svamp/vårtor som ser ut som blomkål, på snoppen?