• Mummy

Öm i halva ansiktet och hängig i ögat

Har vart jättekonstigt i ansiktet idag. Högra halvan av ansiktet från pannan och ner till kindbenet har vart jätteömt. Ögat på samma sida har vart konstigt det med. Ögonlocket hänger lite och jag märker att det vill slå ihop ganska lätt.
    Vad sjutton kan det vara? Har aldrig känt så innan.
    Tänkte att jag kanske sovit på något konstigt sätt men då borde det ju ändå blivit något märke någonstans i ansiktet?

Var hos mormor förrut och berättade om det och en stund senare kändes det som det högg till rejält i huvudet. Hon gav mig en alvedon och bad mig gå och vila. Jag stensov i nsätan två timmar, men är fortfarande trött...

Underligt...Någon som känt så här?

• Svar på tråden Öm i halva ansiktet och hängig i ögat
  • Matillin

ÅK TILL AKUTEN !!!
    Det låter precis som en ansiktförlamning, något som är rätt vanligt, men som i värsta fall kan bli PERMANENT.
    Det kan även bero på propp vill inte skrämma dig men jag skulle åkt in genast om jag var dig.
    Du kan ju börja med att ringa sjukvårdupplysningen garanterat kommer dom säga samma sak!!

• sherlock

Jag skulle nog ringa sjukupplysingen för att vara på säkra sidan. Huvudvärkar och ansikts symptom låter som något man borde vara försiktig med.

Krya på dig

• signaturbyte

Utan att veta mycket om det så tänkte jag på stroke när jag läste ts.. sådär som man ser i filmer, det är vad jag grundar min första tanke i.. kanske värt att kolla upp?

• Matillin

Hade en kompis vars mamma fick precis som du för ett halvår sedan och har hört talas om flera efter det.
    Hon fick tillfällig ansiktförlamning, vet inte vad det beror på att man får det?
    Har en mamma på min dotters dagis som fått det och är unge, hon tillhörde dom 10% som det blev permanent för
    Som sagt ring och hör med sjukvårdsupplysningen till att börja med.

• Carli

Låter precis som början på ansiktsförlamning, det har jag själv haft när jag var gravid med mitt första barn.
    Men kan ju även vara något annat. Kontakta sjukvården på något sätt!!!!!!

• signaturbyte

Usch. Tänk att man inte hör så mycket om ansiktsförlamning.. inte så vanligt kanske. Men vad läskigt för ts, hoppas det bara är något tillfälligt.

• Mummy

Har pratat med sjukvårdsrådgivningen nu, och de sa att om jag känner likadant imorgon måste jag träffa en läkare.

• spik

Ring sjukvårdsupplysningen omedelbums! Det BEHÖVER inte vara något farligt men det KAN vara det!

• emtono

Det kan också vara ett symptom på migränanfall. Har en kompis vars ansikte blir "förlamat" på ena sidan varje gång hon ska få migrän.
    Tänkte bara att det kunde vara lugnande att veta att det kan bero på annat också.
    Hoppas det går över så du slipper åka upp!

• Maria 79

Vet två st som fått så, ansiktsförlamningar tillslut, men som släppt efter nån vecka. I värsta fall kan det ju bero på en blodpropp.. Värt att kolla upp. Hoppas det löser sig.

• Matillin

Du får uppdatera hur det gått.
    Lite förvånad att dom inte bad dig komma in för en undersökning?
    Eller egentligen inte, vet folk som ringt om mer akuta grejer till sjukvårdsrådgivningen där man bett dom att avvakta?

Ungefär som när man ringt förlossningen och sagt att man har 2 min mellan värkarna och dom bett en att ta en alvedon och försöka sova Fundersam

• HelenaMaria

Åk till akuten! Hur kan de säga att du ska återkomma, det kan ju vara ett symptom på en stroke..

• Kristin24

ja vänts inte åk in istället....är svårt att sätta diagnos över nätet eller telefon...så en läkare bör kolla på detta.

Go och glad Kexchoklad
  • iamaprincess

Jag hade också anisktförlamning halva ansiktet o halsen när jag var gravid med mitt första barn.Super läskigt.
    Men hörde från en bm att det berodde på gravideten men läkaren sa annat att det inte berodde alls på det.
    Det läskiga e att man kan få tillbaks det.
    Men är återställd idag men min ena sida är juh inte samma som min andra sida.:-P

Och att man inte kan göra nåt åt det är juh jätte läskigt men dom foskar om det.

Så om jag va du skulle jag åka in och kolla.

• Mummy

Det blev inte värre dagen efter, utan ömmade mer. Nu känns det ingenting.
    Jättekonstigt

Svar på tråden Öm i halva ansiktet och hängig i ögat