• Vad skall jag göra

smörja margarin mot hosta o förkylning..............

Har en son på 5 mån som har varit dunder förkyld. Brikanyl, hostmedicin o penicillin. Ikväll var min sambo hos en släkting till han med sonen. Hans fru smetade på margarin på vår sons rygg bröst panna och tydligen har det rossliga försvunnit. HAHA säger jag. Har ALDRIG hört något sånt innan. Men tydligen har det hjälpt. Någon annan som har provat denna märkliga kur på sina små???????
    Och isåfall har det fungerat på dom?

• Svar på tråden smörja margarin mot hosta o förkylning..............
  • SunnyBunny

Oj, vad spännande om nån kan svara:) Har själv en liten här som rosslar massor och inget hjälper:/

• gaffsan

antagligen så har han väl ätit penicillin i typ två tre eller femdagar , därför blev han bättre :-9

• Vad skall jag göra

Ingen aning men det hjälpte iaf nästan direkt när han blev smord med margarinet. + att han har sovit mycket bättre Jaaaaa inte vet jag.

gaffsan skrev 2009-03-01 00:03:19 följande:
    antagligen så har han väl ätit penicillin i typ två tre eller femdagar , därför blev han bättre :-9
  • Lena

Det kan vara så att det fick honom att slappna av och man andas mycket bättre om man är avslappnad.

• Lyxmamma

Jag hade aldrig hört talas om det här förrän häromdagen när min väninnas sambo påtalade detta. De hade provat på sin 15 månaders tjej och det försvann direkt. De hade inte gett henne annan medicin!!!! Min dotter rosslar som bara den så jag ska prova men jag har bara flytande margarin hemma...borde väl funka det med eller vad tror ni?

• Vhilma och Victor

Tigerbalsam däremot har jag hört man kan smörja. Eller nån annan sorts olja...

• Vad skall jag göra

Jag smörjde precis in sonen med flytande milda. Och det rossliga försvann nästan helt.

Lyxmamma skrev 2009-03-01 17:59:56 följande:
    Jag hade aldrig hört talas om det här förrän häromdagen när min väninnas sambo påtalade detta. De hade provat på sin 15 månaders tjej och det försvann direkt. De hade inte gett henne annan medicin!!!! Min dotter rosslar som bara den så jag ska prova men jag har bara flytande margarin hemma...borde väl funka det med eller vad tror ni?
  • Lyxmamma

Vet inte men tror inte att man ska smörja in så små barn med tigerbalsam. Det svider ju en del och är rätt starkt så jag skulle nog inte våga det. Har du hört någon som provat?

Vhilma och Victor skrev 2009-03-01 18:01:28 följande:

Tigerbalsam däremot har jag hört man kan smörja. Eller nån annan sorts olja...
  • Lyxmamma

Underbart - då ska jag prova det senare ikväll! Nu ska jag laga mat och ta in katterna. Återkommer med hur det gick

Vad skall jag göra skrev 2009-03-01 18:09:18 följande:

Jag smörjde precis in sonen med flytande milda. Och det rossliga försvann nästan helt.
Svar på tråden smörja margarin mot hosta o förkylning..............