• Anonym

ni som har cystor i magen går man upp i vikt

och får man gravidmage ochså

• Svar på tråden ni som har cystor i magen går man upp i vikt
  • Anonym

joo snälla tänk om jag har det

hjälp

• Anonym (undrar med)

Kan inte ge dig något svar tyvär, för jag undrar samma sak själv...

• Tessan89

Jag har haft flera cystor, en stor som fick opereras bort, jag gick inte upp i vikt eller fick större mage men har hört att man kan få större mage och gå upp i vikt..

• Anonym
    Svar på #3
    oj men hur upptäckte du den
    Tessan89 skrev 2009-03-01 09:40:45 följande:
    Jag har haft flera cystor, en stor som fick opereras bort, jag gick inte upp i vikt eller fick större mage men har hört att man kan få större mage och gå upp i vikt..
  • Mållan 1

Ja ha haft en cysta på min vänstra äggstock, som va stor som en honungsmelon!
    Inget som ja märkte av. den upptäcktes i Rul då ja väntade min son!

Blev chockad... för ja hade ingen aning om att ja burit runt på en så stor cysta!

Min cysta va vätskefylld... så därför ingen smärta eller konstig form på magen... den flöt liksom bara runt!

Ha du en cysta som syns... alltså magen som bli större, då måste du ha väldigt ont i magen!

Varför tro du att du fått en cysta? Å vart tro du att den sitter?

• Mållan 1

Måste tillägga:

Ja ha precis varit med om ett mf.
    Då upptäckte även läkaren en cysta på min högra. (4cm stor)
    Inget ja heller märker av! Den ska ja kolla upp inom två månader.

Cystor e inte farliga! Kvinnor få cystor jätte ofta, utan att dom vet om det! Som även försvinner av sej själv! :D

• Anonym
    Svar på #6
    det måste då göra ont att ha en cysta

nej jag har inte ont alls
  • Tessan89

Anonym skrev 2009-03-01 09:43:21 följande:

Svar på #3oj men hur upptäckte du den
    Dom första två upptäckte jag när dom sprack av sig själva, dom var blodfyllda så fick blod i buken, vilket gjorde något grymt ont så åkte in akut.
    Sen den 3e märkte jag när den blockerade syret ut i äggstocken (dom kan "vandra", så den la sig så att inget blod kunde ta sig ut i äggstocken men det försvann rätt fort) så åkte in akut, hade då en rätt stor cysta så den fick opereras bort eftersom att dom inte kunde se om den var godartad eller inte, men som tur var så var det ingen fara :)
  • Tessan89

Varför tror du att du har en cysta? Ringt till gyn och fråga om du kan få tid för att kolla?

• Anonym

ja måste göra det har så svullen magen
    och gått upp snart 8 kg

• skypigveon

Tessan 89: Precis detsamma hände mig för 12 år sen...fy farao vad ont det gjorde!! Ambulans och akutoperation...
    Och ja! min mage blev mycket större..fast det växte liksom långsamt så jag trodde jag åt onyttigt och började banta...

• Tessan89

Jo det gör satans ont =/
    Hoppas på att det inte händer igen bara..

• Anonym (Puh)

Jisses va jag blev nojjjig nu gått upp ett par kg utan att förstå varför & vet sen att jag op för x att jag hade 2 cystor i magen som dem för 3 år sedan inte bhövde göra någonting åt.. :S f
    ick en jätte blödning för 4 dagar sedan utan några som helst mellan blödningar förut.. 

Dags att göra en undersökning... kan ju vara på detta vis att cystorna växer.

• Anonym

Nu blev jag också orolig.

Jag har gått upp 1-1,5 kg på en månad utan att göra nåt annorlunda och magen är väldigt mycket större än vanligt. Vikten sitter stenhårt vad jag än gör eller äter och tränar.

Jag borde rimligtvis inte vara gravid pga negativa digitaltester tagna 3 veckor efter samlag och sen 5 veckor efter samlag och inget sex däremellan. Dessutom fick jag nyss stegring på äl-tester i två dagar inkl äl-kletet som hör till så då borde jag ju verkligen inte kunna vara gravid va??

Syns cystor i magen på vaginalt ul eller måste man göra någon sorts röntgen av magen?

• Anonym (Puh)

Det ska & bruka synas vaginalt men man kan göra både & ifall det sitter högre upp, jag har mina i livmodern.

Svar på tråden ni som har cystor i magen går man upp i vikt