Bonusbarnet har adhd
Bonusbarnet har adhd vilket får mig att känna tvärtom än vad jag borde.
Jag borde se det som att han är i behov av mer hjälp och vara villig att finnas där och ställa upp men jag tvärbromsar?!
Jag har alltid tyckt att han är jobbig, jag har känt honom i 5-6 år och inte delat något naturligt med honom utan vår relation har alltid varit ansträngd just för att jag inte har tålamodet till hans sätt att vara.
Det kryper mig under skinnet och har stulit så mycket från mig och min kille att jag ser hela barnets existerande som ett enda stort problem.
Jag önskar han bodde hos sin mamma.
Killen och jag hade en lååååååååååååååååååååååång diskussion om hela den här grejen igår då diagnosen är relativt ny(nåt halvår) men det kom inte direkt som en överraskning för mig.
Men jag som hoppats att jag skulle ha mer föståelse nu när det finns svart på vitt att han har problem men allt jag ser är att den enda skillnaden är att det nu finns nedskrivet.
Hans beteende har ju inte direkt ändrats bara för att vi har papper på att han är jobbig utan det bara understryker min känsla av att han verkligen är ett problem.
Faan vad känslokall jag låter.
Jag har alltid haft mer eller mindre problem med hela den här biten att killen har barn sedan innan och nu är det ÄNNU värre, barnet kräver dessutom mer än ett vanligt barn.
Varför kan han inte bara vara snäll och normal som de flesta andra barn jag träffar?
Han är alltid på allt, tjatar, lyssnar inte, rastlös, får utbrott, verkar lida av depression rent ut sagt och är rädd för allt.
Jag som vuxen borde vara den som hjäler till att stötta men det enda som har hänt att jag tagit stort avstånd till honom då jag inte orkar med honom och känner att det inte är min kamp, problembarnet är inte mitt.
Jag önskar att jag inte kände såhär och jag vet inte hur jag ska kunna bryta mitt mönster.
Nej, jag tänker inte "gå och prata med någon" i första skedet, jag vill kunna reda ut detta själv först, ge mig en chans iaf.
Någon som har någon erfarenhet eller är jag den enda som reagerar så tvärtom mot vad man borde?
Några tips, tankar, ideér?