P i x i e skrev 2009-03-27 12:01:42 följande:
Hej...äntligen fler med samma bekymer, kan ju berätta att Gstars senaste kolektion har 2 par RIKTIGT LÅNGA modeller, jag är 185 och har ca 90cm innerbenslängd..alltså 36tum på jeans... Men jag köpte ett par Gstar på sisters..och tror det är 34 tum, men det är snarare 36 tum på dem...de kostar ju lite, men det är så värt det! Tror den ena modellen hette RAW. Sedan vet jag att Levi's har 36 på vissa modeller. Lee har ibland 35 tum. Topshop's långa kolektion är ju bra med, men inte så snygga tycker jag.
www.tallgirls.co.uk/ har långa jeans, har ej betällt därifrån ifs. Ett annat tips är ju att köpa herr jeans...sådana som är lite bagy el loss fit. Är det någon som vet var man hittar långa mamma kläder??
Vore kul att höra om någon har shoppat på tallgirls, jag har oxå varit in och kollat där men inte vågat handla själv.
Jag behöver oxå minst 36 i längd så det brukar mest bli lee-jeans men herrjeansen är för vida över låren och för trånga i höfterna.. sitter inte så snyggt. Får åka och prova Gstar jeans någon dag då och se om de passar.
Tyvärr är de byxor som HM o VeroModa kallar för långa alldeles för korta för mig iallafall. Så jag köper alltid byxor med slag och lägger ner, men det går ju inte med jeans tyvärr...