• Hummelina

Tips på långa jeans??

Är det någon som har tips på jeans med långa ben? Är 180 cm och det är verkligen skitsvårt att hitta jeans som är tillräckligt långa. Längden 34 blir oftast lite för kort och det är verkligen inte snyggt med för korta jeans! Var på JC igår och provade säkert 10 par men inget passar... Nån som har tips??

• Svar på tråden Tips på långa jeans??
  • Dakota

Det beror ju lite på vart du bor. Lee butiken på Gamla brogatan i Sthlm kanske?

• Hummelina

Hittade dom perfekta jeansen idag! Acne Hex. Skitsnygga och med lååånga ben

• Pollypåse

Är över 180 och köpte skitsnygga jeans på Vero Moda för en dryg månad sedan.

• mo3

Topshop! De har alltid skitsnygga jeans i alla sorters modeller & deras `Tall´kollektion har benlängd 36.

• björken76

Jag är 186 och måste ha 36 i benlängd och det enda ställe där jag har hittat damjeans är topshop, deras "tall" kollektion är toppen! Tyvärr är det lite låga midjor på deras jeans men jag köper ändå. Det är första gången jag inte behöver köpa herrjeans!

• P i x i e

Hej...äntligen fler med samma bekymer, kan ju berätta att Gstars senaste kolektion har 2 par RIKTIGT LÅNGA modeller, jag är 185 och har ca 90cm innerbenslängd..alltså 36tum på jeans...
    Men jag köpte ett par Gstar på sisters..och tror det är 34 tum, men det är snarare 36 tum på dem...de kostar ju lite, men det är så värt det! Tror den ena modellen hette RAW.
    Sedan vet jag att Levi's har 36 på vissa modeller.
    Lee har ibland 35 tum.
    Topshop's långa kolektion är ju bra med, men inte så snygga tycker jag.
    www.tallgirls.co.uk/ har långa jeans, har ej betällt därifrån ifs.
    Ett annat tips är ju att köpa herr jeans...sådana som är lite bagy el loss fit.

Är det någon som vet var man hittar långa mamma kläder??

and then I told myself - of course I deserve it!
  • björken76

P i x i e skrev 2009-03-27 12:01:42 följande:

Hej...äntligen fler med samma bekymer, kan ju berätta att Gstars senaste kolektion har 2 par RIKTIGT LÅNGA modeller, jag är 185 och har ca 90cm innerbenslängd..alltså 36tum på jeans... Men jag köpte ett par Gstar på sisters..och tror det är 34 tum, men det är snarare 36 tum på dem...de kostar ju lite, men det är så värt det! Tror den ena modellen hette RAW. Sedan vet jag att Levi's har 36 på vissa modeller. Lee har ibland 35 tum. Topshop's långa kolektion är ju bra med, men inte så snygga tycker jag. www.tallgirls.co.uk/ har långa jeans, har ej betällt därifrån ifs. Ett annat tips är ju att köpa herr jeans...sådana som är lite bagy el loss fit. Är det någon som vet var man hittar långa mamma kläder??
    Vore kul att höra om någon har shoppat på tallgirls, jag har oxå varit in och kollat där men inte vågat handla själv.
    Jag behöver oxå minst 36 i längd så det brukar mest bli lee-jeans men herrjeansen är för vida över låren och för trånga i höfterna.. sitter inte så snyggt. Får åka och prova Gstar jeans någon dag då och se om de passar.

Tyvärr är de byxor som HM o VeroModa kallar för långa alldeles för korta för mig iallafall. Så jag köper alltid byxor med slag och lägger ner, men det går ju inte med jeans tyvärr...
  • P i x i e

Björken, känner igen det där - 'där och där har de lååånga byxor' 'tyvärr, de kommer inte räcka till mig, men tack ändå'

De ena paret av Gstar har som beslag nertill, men med en possetiv sak, du behöver inte lägga ner dem, dock är de bootcut, så du är berädd på det, men jag provade ett andra par som var vanliga lite tightare blåa jeans, Gstar Raw (fins flera i Raw, men dessa var enkla blåa) På Sisters i Göteborg..DI design i gbg har en hel Gstar våning. Såg att du bodde i sthlm, men ni har nog de afärerna där med

Ne, man är lite restrektiv med att köpa från utlandet då man inte vet hur det fungerar med returer, det är ju mer än längden som skall passa:)

Ett tips till alla långa, när ni tvättat era jeans, på låg värme typ 30 utan sköljmedel och ut och in, be eran kille ställa sig på ett byxben i taget och tra i det och gör samma med det andra, det brukar göra ca 3-6cm...är ni starka kan ni u försöka själva

• Hummelina

Vad roligt att den här tråden har återuppstått! Alltid bra med jeanstips för oss långbenta Själv köpte jag ju Acnes modell Hex som var riktigt långa, blev förvånad själv.

♥ Världens finaste 080404 ♥
  • elinvd

Levi's brukar ha långa byxor. Jag har 36 i längd och deras jeans brukar passa bra.

Don't let other people determine your future
  • P i x i e

Det enda problemet för mig med Levi's är att jag har breda höfter och smala ben så de brukar sitta lite skumt

• tina24

Jag som är mycket lång har handlat av 6feet4, ett svenskt företag som är specialliserat på extralånga damkläder. Du hittar dom på www.6feet4.se

Jag brukar också dra de våta jeansen i benen, då blir de flera cm längre. Behövs speciellt då de är tvättade flera ggr.

• Nathalie009

jag köpte ett par på JC men det var iof läng sen men då tog jag faktsikt fel, ajg har normalt 32 i längden (är 173) men jag lyckades på storlek 36 på längden, och dom var LÅNGA, finns inte 36 på längden nu? Det borde ju passa?

• P i x i e

36 fins hos vissa märken i vissa modeller....

Svar på tråden Tips på långa jeans??