Tips på rolig/annorlunda doppresent!!
Som rubriken lyder! Vill ge något som inte "alla andra" brukar ge:)
Som rubriken lyder! Vill ge något som inte "alla andra" brukar ge:)
Var på ett dop där någon gav en vinflaska som skulle lagras i 18 år. Lite kul
Vi fick ett "dopträd" äppelträd som ska planteras i trädgården. Mysigt för sonen att plocka äpplen från sitt eget träd.
Min son fick en flaska Whisky som likt vinet skall lagras fram till 18årsdagen. En gästbok är också uppskattat. Själv gav jag en verktygslåda till mitt gudbarn som jag varje år skall fylla med verktyg. Lite annorlunda.
Vi beställde en handmålad barnrumstavla av en tjej som heter Bettina. Hon gör superfina tavlor som hon målar efter era önskemål. Ta en kik på hennes sida.
bettinadesign.blogspot.com/search/label/Barnrumstavlor-handm%C3%A5lade
min son fick ett körsbärsträd
Skulle beställa tavla från Bettina som gör underbara tavlor för några månader sedan. När vi väl gjort beställningen fick vi höra att hon inte längre gör de personliga målningarna. Gick bara att beställa förprintade tryck. Bäst att kolla upp innan.
En världsatlas tycker jag är en bra och annorlunda present
vi fick en jättefin liten stol som nån konstnärlig i trakten målat, det var laban motiv på sitsen och Dannys namn står på ryggstödet, under står födelse+dopdatum och "hela" namnet! Blev jätteglad för den!!
(tror att det finns omålade barnstolar på ikea om du är konstnärligt själv!!)
Kanske inte så rolig men den bästa presenten vi fick är en öron termometer. Väldigt användbar!
Till vår dotter fick vi en plättlagg med hjärteplättar. Det tycker jag var urgulligt.
puffar lite då vi oxå ska handla doppresent idag, ska på dop på lördag... såååå.. kom gärna me fler tips
Om du är lite pysslig kan du måla de fina, tjocka pappbokstäverna från panduro i snygga fäger och ge bort barnets namn KOlla på panduros hemsida så fattar du vad jag menar.