• ming

Fusk/pälsjacka?

Jag har hittat en jättesnygg pälsjacka, till ett bra pris, men "vågar" man verkligen använda en äkta päls?
    Jag hade egentligen tänkt att köpa en annan liknande modell fast i fuskpäls, men sen glömde jag av det och nu är alla sålda. Och när det kommer till kritan är fuskpäls aldrig så snyggt som äkta päls.

Jag är inte mot pälsindustrin på annat sätt än att jag tycker att djuren måste ha humana levnadsvillkor och avlivas på ett humant sätt (för om det är så anser jag inte att det gör någon skillnad om det är djurets päls eller kött som ska tas tillvara).

Annars skulle jag gärna köpa en fuskpäls om jag bara hittade en som är snyggt gjord och i en snygg modell. Ni kanske har några tips var man kan köpa det?

• Svar på tråden Fusk/pälsjacka?
  • enlitenbitkaka

ur ren miljösynpunkt är ju fuskpäls rena katastrofen. Det bästa är att köpa en vintagepäls. och snyggast.

Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
  • ming

Är fuskpäls inte bra ur miljösynpunkt? Hade jag ingen aning om, vad är det som gör det dåligt?
    Jag tycker att det är svårt att hitta snygga modeller på vintagepälsar, och sen vet man ju egentligen inte om det verkligen är vintage eller inte.

• enlitenbitkaka

Jag tänkte göra som så att sy om farmors gamla pälskappa till en kortare snyggare modell www.metro.se/se/article/2009/01/29/17/3141-45/index.xml

ming skrev 2009-03-01 17:53:20 följande:
    Är fuskpäls inte bra ur miljösynpunkt? Hade jag ingen aning om, vad är det som gör det dåligt? Jag tycker att det är svårt att hitta snygga modeller på vintagepälsar, och sen vet man ju egentligen inte om det verkligen är vintage eller inte.
    Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
Svar på tråden Fusk/pälsjacka?